nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • gsdsm: @aphelion: És a magyarban, a germagyarban nem a mutatóból lett a névelő? De igen. Ez az ár...
    2020. 07. 02, 20:13  Mi is az az Uralonet?
  • gsdsm: @szigetva: Jah, a tudomány, minden csak nem tény, tehát a tudomány vége, merthát a magyar ...
    2020. 07. 02, 20:01  Mi is az az Uralonet?
  • gsdsm: @aphelion: A lájknak van magyar fomrája is, ez az illik, likó a gyök, és eredetileg az jel...
    2020. 07. 02, 19:59  Mi is az az Uralonet?
  • aphelion: @durek: "mert az alapszavaik ősi örökségként vannak azonosítva" Főnévként már az ős-ugorba...
    2020. 07. 02, 19:48  Mi is az az Uralonet?
  • Cypriánus: A nyelveket emberek beszélik, de nem kevertek bele genetikát. Egyszerűen nagy az időmélysé...
    2020. 07. 02, 19:19  Mi is az az Uralonet?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A Facebookon érdekesebb a beszélgetés?

Fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatások szerint a közösségi oldalakon a fogyasztók megvitatják az érdekesebb termékeket.

nyest.hu | 2013. július 31.
|  

Míg a szóbeli kommunikáció teljesen spontán és gyors – az egyik szereplő mond valamit, mire a másik azonnal reagál ˜–, addig az írásbeli beszélgetések, amelyeket például a közösségi oldalakon vagy e-mailen folytatunk, nem ennyire spontának; sokszor órák, sőt napok telnek el, mire reagálunk. Ez pedig azt is eredményezi, hogy van időnk átgondolni a mondanivalónkat. Például abban az esetben is, amikor fogyasztóként valamilyen termékről mondunk véleményt: míg szóban legtöbbször „ami a szívünkön, az a szánkon”, a közösségi kommunikációban van időnk végiggondolni vagy akár korrigálni, pontosítani a véleményünket. Erre Jonah Berger és Raghuram Iyengar mutattak rá egy, a fogyasztói szokásokat vizsgáló tanulmányukban – számol be a kutatásról a Science Daily.

Az új technológiák új kommunikációs formákat hoztak magukkal, ami pedig alapvetően befolyásolja a fogyasztók szokásait. Ma egy termékről a fogyasztók nem elsősorban személyesen vagy telefonon beszélnek egymással, hanem az internetes kommunikáció adta lehetőségeken keresztül (chat, e-mail, közösségi oldalak stb.).

Egy az internetes fogyasztói kommunikációs szokásokat vizsgáló kutatásban azt találták, hogy a vásárlók, ha írásban nyilatkoznak meg egy-egy termékkel kapcsolatosan, és van idejük átgondolni, amit mondanak, akkor sokkal érdekesebb termékekről és márkákról kezdeményeznek beszélgetést. Erre az eredményre többezernyi internetes párbeszéd elemzésével jutottak.

A kutatók szerint ennek az a magyarázata, hogy írásban a fogyasztóknak több idejük van végiggondolni, mit akarnak mondani, van idejük pontosítani, így izgalmasabb termékeket említenek meg – például a Facebookon sokkal inkább beszélgetnek a Google Glassról, mint egy fogkrémről. Ez pedig azért van, mert minél jobb színben szeretnének feltűnni a beszélgetőpartner szemében, és írásban van idejük kidolgozni, mivel érhetik el ezt a hatást a leghatékonyabban, míg szóban legtöbbször tényleg arról beszélnek, ami először az eszükbe jut.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
1 Sultanus Constantinus 2013. július 31. 09:33

"sokszor órák, sőt napok telnek el, mire reagálunk. Ez pedig azt is eredményezi, hogy van időnk átgondolni a mondanivalónkat."

A kettő szerintem nem feltétlenül van egymással összefüggésben. A legtöbb esetben egyszerűen azért reagálnak csak órák, napok múlva (ha egyáltalán reagálnak), mert akkor veszik észre az üzenetet, nem pedig azért, mert annyi ideig gondolkoznak a válaszon. Másrészt az írásbeli reakció is lehet majdnem annyira spontán, mint a beszéd, a különbség csak az írott nyelve egyébként is konzervatívabb voltából adódik (lassabban írunk, jobban meg tudjuk fogalmazni a gondolatokat).

Információ
X