nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...
    2021. 01. 17, 23:10  A gyorsúszás is hungarikum?
  • Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...
    2021. 01. 16, 14:48  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...
    2021. 01. 15, 22:25  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...
    2021. 01. 13, 02:59  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...
    2021. 01. 13, 02:31  Százasak vagyunk?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A Facebookon érdekesebb a beszélgetés?

Fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatások szerint a közösségi oldalakon a fogyasztók megvitatják az érdekesebb termékeket.

nyest.hu | 2013. július 31.
|  

Míg a szóbeli kommunikáció teljesen spontán és gyors – az egyik szereplő mond valamit, mire a másik azonnal reagál ˜–, addig az írásbeli beszélgetések, amelyeket például a közösségi oldalakon vagy e-mailen folytatunk, nem ennyire spontának; sokszor órák, sőt napok telnek el, mire reagálunk. Ez pedig azt is eredményezi, hogy van időnk átgondolni a mondanivalónkat. Például abban az esetben is, amikor fogyasztóként valamilyen termékről mondunk véleményt: míg szóban legtöbbször „ami a szívünkön, az a szánkon”, a közösségi kommunikációban van időnk végiggondolni vagy akár korrigálni, pontosítani a véleményünket. Erre Jonah Berger és Raghuram Iyengar mutattak rá egy, a fogyasztói szokásokat vizsgáló tanulmányukban – számol be a kutatásról a Science Daily.

Az új technológiák új kommunikációs formákat hoztak magukkal, ami pedig alapvetően befolyásolja a fogyasztók szokásait. Ma egy termékről a fogyasztók nem elsősorban személyesen vagy telefonon beszélnek egymással, hanem az internetes kommunikáció adta lehetőségeken keresztül (chat, e-mail, közösségi oldalak stb.).

Egy az internetes fogyasztói kommunikációs szokásokat vizsgáló kutatásban azt találták, hogy a vásárlók, ha írásban nyilatkoznak meg egy-egy termékkel kapcsolatosan, és van idejük átgondolni, amit mondanak, akkor sokkal érdekesebb termékekről és márkákról kezdeményeznek beszélgetést. Erre az eredményre többezernyi internetes párbeszéd elemzésével jutottak.

A kutatók szerint ennek az a magyarázata, hogy írásban a fogyasztóknak több idejük van végiggondolni, mit akarnak mondani, van idejük pontosítani, így izgalmasabb termékeket említenek meg – például a Facebookon sokkal inkább beszélgetnek a Google Glassról, mint egy fogkrémről. Ez pedig azért van, mert minél jobb színben szeretnének feltűnni a beszélgetőpartner szemében, és írásban van idejük kidolgozni, mivel érhetik el ezt a hatást a leghatékonyabban, míg szóban legtöbbször tényleg arról beszélnek, ami először az eszükbe jut.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
1 Sultanus Constantinus 2013. július 31. 09:33

"sokszor órák, sőt napok telnek el, mire reagálunk. Ez pedig azt is eredményezi, hogy van időnk átgondolni a mondanivalónkat."

A kettő szerintem nem feltétlenül van egymással összefüggésben. A legtöbb esetben egyszerűen azért reagálnak csak órák, napok múlva (ha egyáltalán reagálnak), mert akkor veszik észre az üzenetet, nem pedig azért, mert annyi ideig gondolkoznak a válaszon. Másrészt az írásbeli reakció is lehet majdnem annyira spontán, mint a beszéd, a különbség csak az írott nyelve egyébként is konzervatívabb voltából adódik (lassabban írunk, jobban meg tudjuk fogalmazni a gondolatokat).

Információ
X