-
idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...2021. 01. 17, 23:10 A gyorsúszás is hungarikum?
-
Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...2021. 01. 16, 14:48 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...2021. 01. 15, 22:25 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: @szigetva: nem kisebb eltérés volt a két alakulat között, hanem kb egy megyényi: ...2021. 01. 13, 02:59 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @mederi: "vallásszabadságot biztosító Arany Bullára" XXIV. Hogy izmaeliták és zsidók tiszt...2021. 01. 13, 02:31 Százasak vagyunk?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatások szerint a közösségi oldalakon a fogyasztók megvitatják az érdekesebb termékeket.
Míg a szóbeli kommunikáció teljesen spontán és gyors – az egyik szereplő mond valamit, mire a másik azonnal reagál –, addig az írásbeli beszélgetések, amelyeket például a közösségi oldalakon vagy e-mailen folytatunk, nem ennyire spontának; sokszor órák, sőt napok telnek el, mire reagálunk. Ez pedig azt is eredményezi, hogy van időnk átgondolni a mondanivalónkat. Például abban az esetben is, amikor fogyasztóként valamilyen termékről mondunk véleményt: míg szóban legtöbbször „ami a szívünkön, az a szánkon”, a közösségi kommunikációban van időnk végiggondolni vagy akár korrigálni, pontosítani a véleményünket. Erre Jonah Berger és Raghuram Iyengar mutattak rá egy, a fogyasztói szokásokat vizsgáló tanulmányukban – számol be a kutatásról a Science Daily.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új technológiák új kommunikációs formákat hoztak magukkal, ami pedig alapvetően befolyásolja a fogyasztók szokásait. Ma egy termékről a fogyasztók nem elsősorban személyesen vagy telefonon beszélnek egymással, hanem az internetes kommunikáció adta lehetőségeken keresztül (chat, e-mail, közösségi oldalak stb.).
Egy az internetes fogyasztói kommunikációs szokásokat vizsgáló kutatásban azt találták, hogy a vásárlók, ha írásban nyilatkoznak meg egy-egy termékkel kapcsolatosan, és van idejük átgondolni, amit mondanak, akkor sokkal érdekesebb termékekről és márkákról kezdeményeznek beszélgetést. Erre az eredményre többezernyi internetes párbeszéd elemzésével jutottak.
A kutatók szerint ennek az a magyarázata, hogy írásban a fogyasztóknak több idejük van végiggondolni, mit akarnak mondani, van idejük pontosítani, így izgalmasabb termékeket említenek meg – például a Facebookon sokkal inkább beszélgetnek a Google Glassról, mint egy fogkrémről. Ez pedig azért van, mert minél jobb színben szeretnének feltűnni a beszélgetőpartner szemében, és írásban van idejük kidolgozni, mivel érhetik el ezt a hatást a leghatékonyabban, míg szóban legtöbbször tényleg arról beszélnek, ami először az eszükbe jut.