-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Bár Kínában tiltva van a Facebook, a kínai mégis a 9. legnépszerűbb nyelv a közösségi oldalon, köszönhetően Hongkongnak, Tajvannak és Szingapúrnak. A dinamikus fellendülés a Facebook legnagyobb játékosainak figyelmét is felhívja lassan.
Bármilyen meglepő adat: a 11 és fél millió kínai nyelvű Facebook-használó túlnyomó többsége csak a játékok miatt látogat az oldalra. Ez a közönség pedig meglehetősen fiatal: átlagéletkoruk 27 év, ami jóval alacsonyabb, mint az amerikai vagy más nyugati országbeli felhasználók életkora. Mi több, a tapasztalatok azt mutatják, ez a réteg játék közben nagyon szívesen költ virtuális termékekre (például a virtuális farm növelése érdekében több tehénre vagy high-tech locsoló berendezésre): idén összesen 5 milliárd dollárnyi bevétel származott ebből. A kínai nyelvű piac tehát nemcsak folyamatosan nő, hanem meglehetősen értékes is – hívja fel a figyelmet a Facebook Inside nevű oldal.

Ezek alapján nem csoda, hogy a játékgyártó cégek érdeklődése megnőtt a Facebook kínai felhasználói iránt. Az egyik legnagyobb, internetes játékokat előállító cég, a Zynga nemrég dobta piacra póker játékának kínai változatát. A lépés megéri: a tajvani és a hongkongi közönség alapján a közösségi oldalon lemérhető, vajon van-e értelme belépni később magára a kínai piacra is.
Mivel Hongkong, Szingapúr és Tajvan összlakossága 35 millió, a mostani 11,5 millióhoz képest Kína nélkül is van még hová fejlődnie a kínai nyelvű Facebook-piacnak.