-
Gelmdfd: Jut eszembe a végett szót következtében használni épp németizmus lenne, hisz a wegen ez is...2021. 02. 28, 17:56 Mi végett kell beszólni?
-
Gelmdfd: Itt vélném megjegyezni, hogy attól, hogy mondjuk lehetségesen megvan a finnugorban is a mi...2021. 02. 28, 17:17 Mi végett kell beszólni?
-
Gelmdfd: @Gelmdfd: Érdekes, hogy a másik mi is ugyanezt mutatja: eredetileg volt előtte egy ui, min...2021. 02. 28, 17:04 Mi végett kell beszólni?
-
Gelmdfd: A miatt névutó eredeti jelentése a TESz. szerint ’át, által, keresztül’, illetve ’által, r...2021. 02. 28, 16:56 Mi végett kell beszólni?
-
Gelmdfd: @mederi: Mint írtam már korábban, az ok, mint uk csak saját magaja lehet, vagy ami visszaf...2021. 02. 28, 16:21 Mi végett kell beszólni?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hogyan alakul át az információs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola, és hogyan változik a pedagógus szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ a Digitális pedagógus konferencia 2013. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2013. május 25-én.
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Iskolapedagógiai Központja, a Tempus Közalapítvány és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete által szervezett Digitális pedagógus konferencia 2013 arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen ismeretekkel, képességekkel és kompetenciákkal kell egy pedagógusnak rendelkeznie ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos közvetítője és tanítója legyen.A konferencia elnevezése kisebbfajta rejtély. A pedagógus konferencia forma ugyanis azt sugallja, hogy a konferencia pedagógus, ami nyilván nem igaz. Ha pedagógusok konferenciájáról van szó, pedagóguskonferencia lenne a helyes írásmód. A konferencia teljes nevének írása Digitális Pedagóguskonferencia lenne, ha a konferencia lenne digitális, és Digitálispedagógus-konferencia, ha a pedagógusok lennének digitálisak. Feltételezhető, hogy egyik helyzet sem áll fenn – talán éppen ez a szabálytalan írásmód oka is. (A szerk.)
Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja mindennapjainkat – jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és tanulási szokásainkat is. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web 2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Több mint harminc szekcióelőadás mutatja be a hazai innovatív és kreatív gyakorlatokat, új módszereket: a konferencián előadást tartanak – többek között – a naponta nagyvenezer látogatót vonzó TanárBlog működtetői, illetve elfogadta a meghívást a világhírű sakkozó, Polgár Judit, aki olyan tananyagot dolgozott ki, amely – a sakk segítségével – a rendszerben való gondolkodást képes fejleszteni. Bemutatják a Történelemtanárok Egylete által létrehozott, a történelmi tévhitek eloszlatását célzó nagy sikerű „Tényleg!?” portált és a Lájksuli kezdeményezést is, de szó lesz arról is, hogy miként alkalmazhatók az USC Soá Alapítvány által felvett videó-interjúk az iskolai oktatásban.
A kerekasztal körül beszélgető elméleti és gyakorlati szakemberek pedig azt vitatják majd meg, hogy mit jelent a műveltség a 21. században, vajon mit kell, hogy tartalmazzon a tananyag, illetve milyen módon motiválhatóak a digitális kor gyerekei. A konferencián gyakorló pedagógusok jó gyakorlatait, bevált módszereit is bemutatják, így például az érdeklődők megismerkedhetnek a Tempus Közalapítvány új, Digitális Módszertárába feltöltött ötletekkel is, amelyek kitalálói a konferencia keretében Digitális Pedagógus Díjban is részesülnek.
A Digitális nemzedék és a Digitális pedagógus konferenciák hagyományainak megfelelően a konferencia napján elérhető lesz a konferenciakötet online verziója a konferencia honlapján.