-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hogyan alakul át az információs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola, és hogyan változik a pedagógus szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ a Digitális pedagógus konferencia 2013. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2013. május 25-én.
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Iskolapedagógiai Központja, a Tempus Közalapítvány és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete által szervezett Digitális pedagógus konferencia 2013 arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen ismeretekkel, képességekkel és kompetenciákkal kell egy pedagógusnak rendelkeznie ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos közvetítője és tanítója legyen.A konferencia elnevezése kisebbfajta rejtély. A pedagógus konferencia forma ugyanis azt sugallja, hogy a konferencia pedagógus, ami nyilván nem igaz. Ha pedagógusok konferenciájáról van szó, pedagóguskonferencia lenne a helyes írásmód. A konferencia teljes nevének írása Digitális Pedagóguskonferencia lenne, ha a konferencia lenne digitális, és Digitálispedagógus-konferencia, ha a pedagógusok lennének digitálisak. Feltételezhető, hogy egyik helyzet sem áll fenn – talán éppen ez a szabálytalan írásmód oka is. (A szerk.)
Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja mindennapjainkat – jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és tanulási szokásainkat is. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web 2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Több mint harminc szekcióelőadás mutatja be a hazai innovatív és kreatív gyakorlatokat, új módszereket: a konferencián előadást tartanak – többek között – a naponta nagyvenezer látogatót vonzó TanárBlog működtetői, illetve elfogadta a meghívást a világhírű sakkozó, Polgár Judit, aki olyan tananyagot dolgozott ki, amely – a sakk segítségével – a rendszerben való gondolkodást képes fejleszteni. Bemutatják a Történelemtanárok Egylete által létrehozott, a történelmi tévhitek eloszlatását célzó nagy sikerű „Tényleg!?” portált és a Lájksuli kezdeményezést is, de szó lesz arról is, hogy miként alkalmazhatók az USC Soá Alapítvány által felvett videó-interjúk az iskolai oktatásban.
A kerekasztal körül beszélgető elméleti és gyakorlati szakemberek pedig azt vitatják majd meg, hogy mit jelent a műveltség a 21. században, vajon mit kell, hogy tartalmazzon a tananyag, illetve milyen módon motiválhatóak a digitális kor gyerekei. A konferencián gyakorló pedagógusok jó gyakorlatait, bevált módszereit is bemutatják, így például az érdeklődők megismerkedhetnek a Tempus Közalapítvány új, Digitális Módszertárába feltöltött ötletekkel is, amelyek kitalálói a konferencia keretében Digitális Pedagógus Díjban is részesülnek.
A Digitális nemzedék és a Digitális pedagógus konferenciák hagyományainak megfelelően a konferencia napján elérhető lesz a konferenciakötet online verziója a konferencia honlapján.