nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mederi: @mederi:-> @szigetva: Ha még nem olvastad eddig, éppen erre gondolok.. iep.utm.edu/embo...
    2021. 04. 15, 13:44  Mi végett kell beszólni?
  • gekovacsistvan: „A nyelvészeti adatok szerint a magyar és az obi-ugor nyelvekben az ugor alapnyelvre vezet...
    2021. 04. 15, 10:03  Az ugor lovakrul
  • gekovacsistvan: Munkácsi Bernát tehát, hitet tesz a magyar nép és a magyar nyelv eredetének egysége mellet...
    2021. 04. 13, 17:27  Az ugor lovakrul
  • gekovacsistvan: "Munkácsi Bernát ezúttal is megfogalmazta azt az állítását, hogy a magyarság nem a türkökt...
    2021. 04. 13, 11:17  Az ugor lovakrul
  • mederi: "Csak a véletlennek köszönhető, hogy a két szó azonos alakúvá vált." -Szerintem is. A magy...
    2021. 04. 04, 10:26  Miért nyúl a nyúl?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Digitális módszertár pedagógusoknak

Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan dolgozható fel interaktív formában a történelem egy szelete IKT-eszközök segítségével? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

nyest.hu | 2013. április 10.
|  

Új módszertani ötletgyűjtemény várja a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján azokat a pedagógusokat, akik a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő ötleteket keresnek. A Digitális Módszertár jelenleg ötvenöt, gyakorló pedagógusok által feltöltött saját ötletet tartalmaz.

A tanulás új felfogásában és gyakorlatában megkerülhetetlen kérdés az IKT-eszközök használatához, az internet világához való viszonyulásunk. A digitális térben való megjelenés, az ott létrejövő kapcsolódások lehetővé teszik a generációs szakadékokat is átfedő – a digitális bennszülöttek és a digitális bevándorlók közöttitalálkozást, egymásra hatást, az egymástól való tanulást.

A Digitális Módszertárban lévő ötletek a tanulást támogató szoftverek felismerésére fókuszálva az IKT-eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan példán keresztül.

Az ötletek közötti válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően teljes képet kaphatnak a feltöltött ötletekről: láthatják a módszerben felhasznált IKT-eszközök, illetve a módszerek pedagógiai céljait, az egyes tevékenységlépéseket, a módszer alkalmazásának célcsoportját, munkaformáját és időtartamát, a megvalósítás előnyeit és nehézségeit, adaptálási lehetőségeit, illetve az ötlethez csatolt fájlokat.

Digitális módszertár pedagógusoknak
Forrás: Wikimedia Commons

 

A 2012. novemberi felhívás után a pedagógusok által feltöltött módszertani ötleteket szakértők értékelték. A szakértők által kiemelt, ezáltal díjazásban részesülő ötletek módszertári bemutatása egy szakértői ajánlást is tartalmaz. A kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A díjazottak a Tempus Közalapítvány magazinjának 2013. tavaszi számában, illetve a május 25-i Digitális Pedagógus Konferencián mutatkoznak be, amelynek honlapján hamarosan elérhetőek az idei konferencia részletei is.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X