nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • Gelmkd: @mederi: A magyar nyelv úgy ragozó mint az indogermán vagy a germán, merthát germán nyelv ...
    2021. 01. 23, 11:47  Ismerd meg önmagad!
  • mederi: A maga szónak néhány jelentés tartalma: egyedül, segítség nélkül, saját. Példa mondatokban...
    2021. 01. 22, 21:08  Ismerd meg önmagad!
  • idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...
    2021. 01. 17, 23:10  A gyorsúszás is hungarikum?
  • Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...
    2021. 01. 16, 14:48  Százasak vagyunk?
  • nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...
    2021. 01. 15, 22:25  Százasak vagyunk?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Digitális módszertár pedagógusoknak

Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan dolgozható fel interaktív formában a történelem egy szelete IKT-eszközök segítségével? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

nyest.hu | 2013. április 10.
|  

Új módszertani ötletgyűjtemény várja a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján azokat a pedagógusokat, akik a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő ötleteket keresnek. A Digitális Módszertár jelenleg ötvenöt, gyakorló pedagógusok által feltöltött saját ötletet tartalmaz.

A tanulás új felfogásában és gyakorlatában megkerülhetetlen kérdés az IKT-eszközök használatához, az internet világához való viszonyulásunk. A digitális térben való megjelenés, az ott létrejövő kapcsolódások lehetővé teszik a generációs szakadékokat is átfedő – a digitális bennszülöttek és a digitális bevándorlók közöttitalálkozást, egymásra hatást, az egymástól való tanulást.

A Digitális Módszertárban lévő ötletek a tanulást támogató szoftverek felismerésére fókuszálva az IKT-eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan példán keresztül.

Az ötletek közötti válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően teljes képet kaphatnak a feltöltött ötletekről: láthatják a módszerben felhasznált IKT-eszközök, illetve a módszerek pedagógiai céljait, az egyes tevékenységlépéseket, a módszer alkalmazásának célcsoportját, munkaformáját és időtartamát, a megvalósítás előnyeit és nehézségeit, adaptálási lehetőségeit, illetve az ötlethez csatolt fájlokat.

Digitális módszertár pedagógusoknak
Forrás: Wikimedia Commons

 

A 2012. novemberi felhívás után a pedagógusok által feltöltött módszertani ötleteket szakértők értékelték. A szakértők által kiemelt, ezáltal díjazásban részesülő ötletek módszertári bemutatása egy szakértői ajánlást is tartalmaz. A kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A díjazottak a Tempus Közalapítvány magazinjának 2013. tavaszi számában, illetve a május 25-i Digitális Pedagógus Konferencián mutatkoznak be, amelynek honlapján hamarosan elérhetőek az idei konferencia részletei is.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X