-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan dolgozható fel interaktív formában a történelem egy szelete IKT-eszközök segítségével? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
Új módszertani ötletgyűjtemény várja a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján azokat a pedagógusokat, akik a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő ötleteket keresnek. A Digitális Módszertár jelenleg ötvenöt, gyakorló pedagógusok által feltöltött saját ötletet tartalmaz.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A tanulás új felfogásában és gyakorlatában megkerülhetetlen kérdés az IKT-eszközök használatához, az internet világához való viszonyulásunk. A digitális térben való megjelenés, az ott létrejövő kapcsolódások lehetővé teszik a generációs szakadékokat is átfedő – a digitális bennszülöttek és a digitális bevándorlók közötti – találkozást, egymásra hatást, az egymástól való tanulást.
A Digitális Módszertárban lévő ötletek a tanulást támogató szoftverek felismerésére fókuszálva az IKT-eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan példán keresztül.
Az ötletek közötti válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően teljes képet kaphatnak a feltöltött ötletekről: láthatják a módszerben felhasznált IKT-eszközök, illetve a módszerek pedagógiai céljait, az egyes tevékenységlépéseket, a módszer alkalmazásának célcsoportját, munkaformáját és időtartamát, a megvalósítás előnyeit és nehézségeit, adaptálási lehetőségeit, illetve az ötlethez csatolt fájlokat.
A 2012. novemberi felhívás után a pedagógusok által feltöltött módszertani ötleteket szakértők értékelték. A szakértők által kiemelt, ezáltal díjazásban részesülő ötletek módszertári bemutatása egy szakértői ajánlást is tartalmaz. A kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A díjazottak a Tempus Közalapítvány magazinjának 2013. tavaszi számában, illetve a május 25-i Digitális Pedagógus Konferencián mutatkoznak be, amelynek honlapján hamarosan elérhetőek az idei konferencia részletei is.