-
Gelmkd: @mederi: A magyar nyelv úgy ragozó mint az indogermán vagy a germán, merthát germán nyelv ...2021. 01. 23, 11:47 Ismerd meg önmagad!
-
mederi: A maga szónak néhány jelentés tartalma: egyedül, segítség nélkül, saját. Példa mondatokban...2021. 01. 22, 21:08 Ismerd meg önmagad!
-
idodav: "Magyarul tehát az úszótechnika és az úszó szám elnevezése nem különbözik." Ez azért nem t...2021. 01. 17, 23:10 A gyorsúszás is hungarikum?
-
Fülig James: @nudniq: azt hiszem, hogy Erdély átalakítása a dualizmus korában kezdődött, amikor elfogad...2021. 01. 16, 14:48 Százasak vagyunk?
-
nudniq: @nudniq: na, én is elkövettem egy-két pontatlanságot. Segesvárt csak a68-as megyésítéskor ...2021. 01. 15, 22:25 Százasak vagyunk?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan dolgozható fel interaktív formában a történelem egy szelete IKT-eszközök segítségével? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?
Új módszertani ötletgyűjtemény várja a Tempus Közalapítvány tematikus honlapján azokat a pedagógusokat, akik a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítő ötleteket keresnek. A Digitális Módszertár jelenleg ötvenöt, gyakorló pedagógusok által feltöltött saját ötletet tartalmaz.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A tanulás új felfogásában és gyakorlatában megkerülhetetlen kérdés az IKT-eszközök használatához, az internet világához való viszonyulásunk. A digitális térben való megjelenés, az ott létrejövő kapcsolódások lehetővé teszik a generációs szakadékokat is átfedő – a digitális bennszülöttek és a digitális bevándorlók közötti – találkozást, egymásra hatást, az egymástól való tanulást.
A Digitális Módszertárban lévő ötletek a tanulást támogató szoftverek felismerésére fókuszálva az IKT-eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan példán keresztül.
Az ötletek közötti válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. A honlapra látogatók egy egyszerű regisztrációt követően teljes képet kaphatnak a feltöltött ötletekről: láthatják a módszerben felhasznált IKT-eszközök, illetve a módszerek pedagógiai céljait, az egyes tevékenységlépéseket, a módszer alkalmazásának célcsoportját, munkaformáját és időtartamát, a megvalósítás előnyeit és nehézségeit, adaptálási lehetőségeit, illetve az ötlethez csatolt fájlokat.
A 2012. novemberi felhívás után a pedagógusok által feltöltött módszertani ötleteket szakértők értékelték. A szakértők által kiemelt, ezáltal díjazásban részesülő ötletek módszertári bemutatása egy szakértői ajánlást is tartalmaz. A kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A díjazottak a Tempus Közalapítvány magazinjának 2013. tavaszi számában, illetve a május 25-i Digitális Pedagógus Konferencián mutatkoznak be, amelynek honlapján hamarosan elérhetőek az idei konferencia részletei is.