-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A rágás hatástalanítja a reklámokat – írják a kölni egyetem kutatói egy új tanulmányukban.
Ha valaki popcornt rágcsál mellettünk a moziban, főleg, ha éppen kedvenc filmünket nézzük, az elég bosszantó tud lenni. Jó hír, hogy mostantól nemcsak a közönség popcornellenes tagjai bosszankodhatnak, hanem a reklámkészítők is. A kölni egyetem tudósainak kutatása ugyanis azt mutatja, hogy a popcornevés immunissá teszi az embert a reklámfilmekkel szemben – számolt be a The Guardian.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A reklámokban elhangzó márkanevek ugyanis úgy tudnak bevésődni az emlékezetünkbe, hogy önkéntelenül is utánozzuk az újonnan hallott név kiejtését. És minden újabb alkalommal, amikor meghalljuk a nevet, öntudatlanul újra és újra gyakoroljuk.
Az új kutatás szerint azonban ezt a „belső beszédet” a rágás megzavarja, és nem tudjuk elismételni a hallott nevet. Az ezt alátámasztó kísérletükben a tudósok 96 embert hívtak meg egy mozifilmre, amely előtt jó néhány reklámfilmet is lejátszottak. A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csapat popcornt kapott a vetítés alatt végig, a másik csoport tagjai azonban csak gyorsan olvadó cukorkát.
A film megnézése után elvégzett tesztek azt mutatták, hogy a popcornevőkre nem volt hatásuk a film előtti reklámoknak, míg a cukorkás csoport tagjai pozitív reakciókat adtak a film előtti reklámokra. Ha ezek az eredmények megállják a helyüket, arra lehet számítani, hogy a mozikból rövid úton kitiltják majd a rágcsálnivalókat.
Forrás
Eating popcorn in the cinema makes people immune to advertising