nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • bloggerman77: @mondoga: "Ha netán blogi elfelejtene válaszolni..." Ezt írtad, nem? Fejesnek írtad, de en...
    2019. 09. 21, 21:27  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @bloggerman77: Tanulj meg olvasni, mielőtt kötözködni kezdesz! A Fejesnek címzett válaszom...
    2019. 09. 21, 20:19  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @bloggerman77: Szállj le rólam, Fejes Lászlónak írtam, nem neked. (Pisa-teszt, óh :D)
    2019. 09. 21, 20:09  Hun‒ugor géntangó
  • Roland2: @Kincse Sz. Örs: Elfoglaltságaim miatt csak rövidebben tudok reagálni:az, hogy - nagyon - ...
    2019. 09. 21, 19:08  Anti-PC shaming
  • bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu): Blaško - a Blazej név becéző alakja, Balázska; Milata/Milota/Mil...
    2019. 09. 21, 18:44  Hun‒ugor géntangó
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A popcorn és a reklámok

A rágás hatástalanítja a reklámokat – írják a kölni egyetem kutatói egy új tanulmányukban.

nyest.hu | 2013. október 16.
|  

Ha valaki popcornt rágcsál mellettünk a moziban, főleg, ha éppen kedvenc filmünket nézzük, az elég bosszantó tud lenni. Jó hír, hogy mostantól nemcsak a közönség popcornellenes tagjai bosszankodhatnak, hanem a reklámkészítők is. A kölni egyetem tudósainak kutatása ugyanis azt mutatja, hogy a popcornevés immunissá teszi az embert a reklámfilmekkel szemben – számolt be a The Guardian.

A reklámokban elhangzó márkanevek ugyanis úgy tudnak bevésődni az emlékezetünkbe, hogy önkéntelenül is utánozzuk az újonnan hallott név kiejtését. És minden újabb alkalommal, amikor meghalljuk a nevet, öntudatlanul újra és újra gyakoroljuk.

A reklámozók rémálma
A reklámozók rémálma
(Forrás: Wikimedia Commons / fir0002 / GFDL 1.2)

Az új kutatás szerint azonban ezt a „belső beszédet” a rágás megzavarja, és nem tudjuk elismételni a hallott nevet. Az ezt alátámasztó kísérletükben a tudósok 96 embert hívtak meg egy mozifilmre, amely előtt jó néhány reklámfilmet is lejátszottak. A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csapat popcornt kapott a vetítés alatt végig, a másik csoport tagjai azonban csak gyorsan olvadó cukorkát.

A film megnézése után elvégzett tesztek azt mutatták, hogy a popcornevőkre nem volt hatásuk a film előtti reklámoknak, míg a cukorkás csoport tagjai pozitív reakciókat adtak a film előtti reklámokra. Ha ezek az eredmények megállják a helyüket, arra lehet számítani, hogy a mozikból rövid úton kitiltják majd a rágcsálnivalókat.

Forrás

Eating popcorn in the cinema makes people immune to advertising

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
1 Lacc 2013. október 16. 11:51

Az a helyzet, hogy én a film miatt megyek moziba, nem pedig a reklámok miatt. Filmnézés közben miért ne rágcsálhatnék azt, amit akarok!! Amúgy is már elegem van az örökös reklámokból.

Információ
X