-
mederi: @Orsós: Kösz a példákat. Ami "katyvasz" az vitathatatlanul hülyeség.2019. 12. 07, 21:47 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
Orsós: @mederi: A mai 0 idején Jézus kb. 7 éves lehetett. Amikor az író jelenének idejét tudom, a...2019. 12. 07, 13:09 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
mederi: @Orsós: "Tárgyilagosan leírok egy történelmi tényt, ami befejeződött, lezárult." Ekkor fel...2019. 12. 06, 22:57 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
Orsós: @aphelion: wmn.hu/kult/51700-lenin-elvtars-szerelmi...-bolsevizmus-atyjan-2019. 12. 06, 15:38 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
-
Orsós: @aphelion: Nem ismerem Balassi minden művét alaposan. Tudnál idézni olyan művét, ami nem m...2019. 12. 06, 15:37 Időszerű kérdések: jelen, múlt, jövő
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hangosak vagytok, bénák vagytok, sokan vagytok, de szívesen látunk titeket – így értelmezhetik az oroszok az észt vállalkozók reklámfilmjeit.
Az Észt Vállalkozók Szövetsége reklámkampánnyal szeretett volna orosz turistákat Észtországba csábítani. A reklámszpotokkal azt szerették volna demonstrálni, hogy az országban nincs oroszellenes hangulat, szívesen látják az orosz utazókat, akiket a filmekben matrjoskababák jelképeznek – számolt be róla az Eesti Päevaleht.
Egy facebookos kampány keretében észtországi utazást lehetett nyerni, méghozzá a nyertes 75 barátját is magával vihette volna. Jó nagy buli lehetett volna, éss az észtek ki sem akadtak volna a fékeveszett ünneplésen.
Érthető módon orosz szemmel másképp is lehetett értelmezni az üzenetet. A matrjoskák ugyanis kevéssé civilizált módon viselkednek, időnként pedig egyenesen idiótáknak tűnnek.
A kisfilmek között találhatunk olyat is, melyet nehéz is másképp értelmezni, mint hogy az oroszokkal csak baj van. Oroszországban működő észt vállalkozók kérésére inkább be is szüntették a kampányt, a videók pedig eltűntek a Facebookról.
A kritikusok szerint a reklámkampány meggondolatlan volt, és a bizalom helyett az oroszokról szóló sztereotípiákat – bunkók, ostobák és túl sokan vannak – erősítette meg.
Úgy tűnik, szerencsére az ügy Oroszországban nem keltett nagy visszhangot, és az amúgy sem idilli észt–orosz viszonyt nem terheli még ez a kampány is. De biztos az is, hogy az orosz turisták egyelőre nem indulnak nagyobb kedvvel a Baltikumba.