-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hangosak vagytok, bénák vagytok, sokan vagytok, de szívesen látunk titeket – így értelmezhetik az oroszok az észt vállalkozók reklámfilmjeit.
Az Észt Vállalkozók Szövetsége reklámkampánnyal szeretett volna orosz turistákat Észtországba csábítani. A reklámszpotokkal azt szerették volna demonstrálni, hogy az országban nincs oroszellenes hangulat, szívesen látják az orosz utazókat, akiket a filmekben matrjoskababák jelképeznek – számolt be róla az Eesti Päevaleht.
Egy facebookos kampány keretében észtországi utazást lehetett nyerni, méghozzá a nyertes 75 barátját is magával vihette volna. Jó nagy buli lehetett volna, éss az észtek ki sem akadtak volna a fékeveszett ünneplésen.
Érthető módon orosz szemmel másképp is lehetett értelmezni az üzenetet. A matrjoskák ugyanis kevéssé civilizált módon viselkednek, időnként pedig egyenesen idiótáknak tűnnek.
A kisfilmek között találhatunk olyat is, melyet nehéz is másképp értelmezni, mint hogy az oroszokkal csak baj van. Oroszországban működő észt vállalkozók kérésére inkább be is szüntették a kampányt, a videók pedig eltűntek a Facebookról.
A kritikusok szerint a reklámkampány meggondolatlan volt, és a bizalom helyett az oroszokról szóló sztereotípiákat – bunkók, ostobák és túl sokan vannak – erősítette meg.
Úgy tűnik, szerencsére az ügy Oroszországban nem keltett nagy visszhangot, és az amúgy sem idilli észt–orosz viszonyt nem terheli még ez a kampány is. De biztos az is, hogy az orosz turisták egyelőre nem indulnak nagyobb kedvvel a Baltikumba.