-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Irigységet és elégedetlenséget válthat ki a Facebook közösségi portál használata egy hétfőn bemutatott német kutatás szerint.
A berlini Humboldt Egyetem és a darmstadti műszaki egyetem kutatásában csaknem 600 Facebook-felhasználót kérdezték meg a közösségi portál használata alatt és után tapasztalt érzelmekről. Több mint egyharmaduk túlnyomórészt negatív érzelmekről, szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számolt be. Jellemzően azok a felhasználók tapasztaltak negatív érzelmeket, akik inkább fogyasztották az információt, mintsem termelték, vagyis nemigen kommunikáltak barátaikkal, ismerőseikkel, hanem áttekintették a megosztott bejegyzéseket, fényképeket, egyéb tartalmakat.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kutatók szerint a negatív érzelmeket a Facebookon túlsúlyban lévő pozitív üzenetek kibocsátói iránt támadó irigység, és az ebből fakadó elégedetlenség váltja ki. A Facebook és más közösségi portálok minden korábbinál nagyobb mennyiségben szolgáltatnak információt a hasonló helyzetben lévő emberekről. A kép azonban torzít, mert a felhasználók elsősorban kellemes élményeket osztanak meg és sokszor túloznak, az életük negatív fejleményeit pedig nem nagyon részletezik. A saját helyzet és a látszólag sikert sikerre halmozó barátok helyzetének összevetése – a társas összehasonlítás folyamata – pedig irigységet és elégedetlenséget szül.
A közösségi oldalak használata akár az irigység spiráljába is lökhet, mert az irigység miatt a felhasználó még inkább a saját életének pozitív, örömteli vonásainak bemutatására koncentrálhat, ami éppen ugyanezt a hatást válthatja ki a barátainál, ismerőseinél – vélik a német kutatók.