-
Sándorné Szatmári: @szigetva: A szer szó sokoldalú jelentése a MAI magyar nyelvben amire gondoltam és amiről ...2024. 10. 06, 20:07 Ál- és Tudomány
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azért inkább a tudományos forrásokat ajánlanám: uesz.nytud.hu/index.ht...2024. 10. 06, 14:26 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 18 Kiegészítés:" Szerintem pontos magyarázatot kaphatunk a "szer" szó ...2024. 10. 06, 14:20 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: Ezt a Wikipédia oldalt hu.wikipedia.org/wiki/Eraviszkuszok úgy vélem érdemes megtekinteni....2024. 10. 04, 08:19 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: Kiegészítő vicc: - "Micsoda 'szír szar szertelen hangszeren' süvölt be...2024. 10. 01, 09:16 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mindenképpen vizsgálni kell a tanári szakokra jelentkezők szakmai rátermettségét, alkalmasságát a pedagógusképzés felvételi vizsgáin – hívta fel a figyelmet Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
Mendrey László kérdésre válaszolva elmondta: mindezt úgy képzelik el, hogy a hallgatójelölteket „bedobnák 10-15 diák közé”, természetesen felügyelettel, szakmai támogatás mellett, így megállapítható lenne, hogy mennyire tudnak szót érteni a gyerekekkel. Hangsúlyozta: emellett továbbra is mérni kell a felvételizők adott tanári szakra vonatkozó tudását.
Mendrey László beszámolt arról: a héten ígéretet kapott Orbán Viktor miniszterelnöktől, hogy létrejöhet egy találkozó a kormányfő és a PDSZ képviselői között, „ahol átbeszélhetik a szakma aktuális kérdéseit”. Hozzátette: elképzeléseiket elküldték az Emberi Erőforrások Minisztériuma jogalkotási osztályának.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Mint mondta, arról is értesült, hogy az IMF követelései között „igen előkelő helyen szerepel a pedagógus-életpályamodell bevezetésének elhalasztása”, holott 2006 óta nem emelték a tanárok fizetését.
A PDSZ elnöke úgy vélekedett: csak a jól felkészült pedagógusok csinálhatnak kedvet ahhoz, hogy minél többen jelentkezzenek pedagógusképzésre. Szerinte „a pedagógus életpályamodell csak egy szegmense a sikeres oktatásnak”, mert hiába van jól megfizetve a pedagógus, ha nem feltétlenül erre a pályára való. A mostani, erre vonatkozó törvényjavaslatban nem nézik a szakmai, emberi rátermettséget. Véleménye szerint ez a jogszabályi hiányosság generálhatja azt a jelenséget hogy olyanok is jelentkeznek pedagógiai képzésre, akiknek megvan ugyan a szaktudásuk, de nem értenek a gyerekek nyelvén, emiatt aztán hamarabb kiéghetnek, aminek a kezelése pedig „komoly szakmai felkészültséget igényel”.
Úgy fogalmazott: a pedagógus-életpályamodellben kínált többletbér évek múlva nem fog ennyit érni, és „attól tartok, a versenyszféra már most elmegy mellette”. Ugyanakkor Matolcsy György gazdasági miniszter azon korábbi kijelentését még senki nem cáfolta, hogy a mindenkori gazdasági helyzethez igazítják majd az életpályamodell bevezetését.
Kitért arra is, hogy a kötelező testnevelésórák bevezetését támogatják, de a megvalósításához most nincsenek meg a feltételek, a kis falvak iskoláiban például nehezen oldható meg a helyszín biztosítása. Szavai szerint erre a kormányzatnak időt kellett volna adni, mindazzal együtt, hogy a fiataloknak szükségük van az edzettségre.