-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Felsőoktatási konferenciát tartott a Wekerle Sándor Alapkezelő 2012. június 7-én, „Programcsomagok adaptációja a pedagógusképzésben” címmel. Az eseményen olyan oktatási módszereket mutattak be, amelyek újszerű megoldással szolgálnak a hátrányos helyzetű tanulók együttnevelésének elősegítéséhez.
Az új pedagógiai módszertanok pedagógusoknak és pedagógus hallgatóknak készültek, amelyekkel eredményesebben taníthatóak a hátrányos helyzetű tanulók. A pedagógusoknak sok esetben nagy nehézséget jelent, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű, és különösen a cigány tanulók leküzdhessék szociális hátrányaikat és eredményesen végezhessék el iskolai tanulmányaikat. Ebben nagy szerepe van a tanároknak, akik újszerű módszerekkel elősegíthetik a tanulók felzárkózását, és beilleszkedését.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A programok lényege, hogy a pedagógushallgatók saját élményeiken keresztül ismerhetik meg a halmozottan hátrányos helyzetű, és a cigány tanulókkal kapcsolatos helyzetek kezelését. A gyakorlótanítások helyszíne a legtöbb esetben az intézmény gyakorló iskolája, ahol a hallgató nem találkozik ezekkel a gyerekekkel, így sem a konfliktusok kezelésének módszerét, sem a hatékony tanítást nem tanulhatja meg.
Éppen ezért szervezik a gyakorlótanításokat azokba az iskolákba, ahol nagy arányban vannak cigány, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek. Ezekben az iskolákban testközelből tanulhatók meg azok a praktikák, amelyekkel bevonhatók és fejleszthetők a szocializációs nehézségekkel küzdő gyerekek. A konferencián elhangzott: az integráció csak akkor lehet sikeres, ha a frissen végzett tanárok felkészültek és felkészítettek a munkájuk során mindennap tapasztalható szociális és etnikai sajátosságok kezelésére.
Az iskolai kudarcélmények miatt az „optimista gyerekekből pesszimista felnőttek lesznek”, ami annak tudható be, hogy az általában vett közoktatás képzési rendszere eltér a gyerekek és különösen a hátrányokkal rendelkező gyerekek pszichológiai és szociokulturális sajátosságaitól. Ennek megváltoztatása társadalmi érdek, miközben a kidolgozott programok átvételével és használatával nő a leszakadó tanulók minőségi oktatáshoz való hozzáférése, csökken a lemorzsolódás aránya, valamint hasznos, a munkaerőpiacon használható tudáshoz jutnak.
A programcsomagokkal kellő felkészítést kaphatnak a pedagógushallgatók a halmozottan hátrányos helyzetű, különösen a cigány tanulók neveléséhez, oktatásához, egyéni fejlesztéséhez. Örömre hangoló, élményközpontú tanítási módszereket fejlesztettek ki, amelyek segítik a tanulókat az önbizalom növelésében, a tanulásban és a sikeres életpálya kialakításában. A programcsomagok önálló vagy szabadon választott tárgyként is megállják a helyüket a felsőoktatás BA, MA képzési szintjein.
A bemutatott modellek nem előzmény nélküliek. Ezeket a gyakorlatokat az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló, TÁMOP-3.3.1 Esélyegyenlőség és Integráció kiemelt projekt keretében az elmúlt években fejlesztették ki.
A rendezvényen résztvevő felsőoktatási intézetek:
- Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar Neveléstudományi Intézet Pedagógia Tanszék
- Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ Művészeti-, Nevelés- és Sporttudományi Kar
- Miskolci Egyetem BTK Tanárképző Intézet
- Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar Neveléstudományi Tanszék
- Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Felnőttképzési Intézet
- Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet
- Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar
- Debreceni Egyetem
- Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Kar
- Pécsi Tudományegyetem
- Eszterházy Károly főiskola Neveléstudományi Tanszék
- Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar Jászberényi Campus
- Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar
- Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar