-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Zsebkönyvként nyomtatott Bibliát ad az olaszok kezébe a Famiglia Cristiana című katolikus hetilap, mely a Szentírást rapzenével reklámozza.
Az újságárustól kezdve a szupermarketig a Biblia mindenhol vásárolható lesz Olaszországban. Az egy milliós példányszámú katolikus hetilap, a Famiglia Cristiana csütörtöki számával kapható 7,90 euróért a zsebkönyv formátumban nyomtatott, alig 570 gramm súlyú könyvecske. A kis méretű és könnyű Biblia a retikülbe is belefér, a metrón is olvasható, hiszen a Szent Pálról elnevezett kiadó célja éppen a Szentírás megismertetése és terjesztése.
„A Biblia nem kizárólag a hívőkhöz szól, alapvető olvasmány, kulturális örökségünk része” – hangsúlyozta a hetilap főszerkesztője, Don Antonio Sciortino atya.
A zsebkönyv Biblia a nem egyházi könyvesboltokban is kapható lesz, árulják a vasútállomásokon, benzinkutaknál, az autósztrádák melletti parkolóhelyek bárjaiban és a repülőtereken is. Egymillió darabot akarnak eladni belőle karácsonyig annak a Biblia-olvasási akciónak a nyomdokaiban, melyet a Famiglia Cristiana már ötven évvel ezelőtt is indított. 1960-ban a hetilap szintén a Bibliát ajándékozta olvasóinak, akkor ezer líráért.
A Biblia olvasásához azonban nem elég könyvet adni az emberek kezébe, érdeklődésük felkeltésére be kell vetni a modern kommunikációs eszközöket - vallják a legfejlettebb nyomtatási technikával készített hetilapnál. A választás a rap ritmusára esett: a Famiglia Cristiana Bibliáját az olasz rádiókban és interneten is az Ó- és Újszövetség legismertebb részleteinek rapesített változatával reklámozzák. A Paroladidio (Isten szava) című rap szándékát sem titkolták: elsősorban a fiatalokat szeretnék megszólítani.
A felmérések azt mutatják, hogy a Bibliát a magukat 88 százalékban katolikusnak valló olaszok 86 százaléka nem ismeri, nem olvasta soha. A Biblia népszerűsítését szolgálta a 2008 őszén tartott olvasási maraton is: a hét napon át tartó Biblia nappal és éjszaka elnevezésű olvasást a Teremtést könyvével XVI. Benedek pápa indította el, Riccardo di Segni római főrabbi héberül folytatta, majd olasz színészek, politikusok, sportolók olvasták tovább a római Santa Croce in Gerusalemme templomban, az eseményt 3 millióan nézték a televíziók képernyőin.