nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • mederi: Egy mondás jut eszembe.. "Elverlek fiam, mint a kétfenekű dobot!" A mérges ember dühében í...
    2020. 12. 03, 19:11  Dob és dob
  • mederi: @szigetva: Szerintem pl. a "kenyér" szó vonatkozásában (is) az egyes nyelvek hangváltozásá...
    2020. 12. 03, 07:25  Honnan jön a kenyér?
  • Szószóló: Úgy vélem, hogy egyszerű az összefüggés. Nem hiszek a véletlen egybecsengésekben, és TESze...
    2020. 12. 02, 22:42  Dob és dob
  • szigetva: @mederi: A vitánál az is nagyon fontos, hogy mindkét félnek legyenek ismeretei, ismerjen r...
    2020. 12. 02, 17:09  Honnan jön a kenyér?
  • mederi: cikk: " A kenyér szó biztos megfelelője csak az udmurtban van meg, ott ejtése kb. [kenyir]...
    2020. 12. 02, 16:58  Honnan jön a kenyér?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Alacsony a kerítés
Pozitív kritika a Natról

A Munkástanácsok Országos Szövetségének (MOSZ) pedagógus ágazata alapvetően támogatja az új Nemzeti alaptanterv (NAT) tervezetét.

MTI | 2012. február 22.
|  

Zámbó Éva, a MOSZ pedagógus ágazatának vezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján azt is elmondta: „a NAT tervezetében nagyon jó az, hogy csak tartalmakat szabályoz, módszereket nem, tehát a pedagógusok szabadsága megmarad. A NAT az eddigieknél nagyobb pedagógiai önállóságot ad, különösen az anyanyelv és az idegen nyelv tanításában mutatott rá.

Örömmel vették tette hozzá , hogy a tervezet nemzeti minimumot” határoz meg, amelyet mindenkinek tudnia kell, és ezzel az esélyegyenlőséget is növeli. Mint közölte, a tervezetben hangsúlyosabban szerepelnek az állampolgári ismeretek, és a gyermekek tanulhatnak gazdasági és vállalkozói ismereteket is. Jónak tartotta a kötelező hit- és erkölcstan tanításának bevezetését is.

Mint megemlítette, egyes kifogások szerint nem jó, hogy a NAT-tervezet alapján az eddigi harmincról tíz százalékra csökkent a szabadon felhasználható tanórakeret, amelyet eddig az iskolák maguk tölthettek meg tartalommal. Felhívta a figyelmet azonban arra: a mérések szerint eddig sem éltek ezzel a harminc százaléknyi lehetőséggel a pedagógusok, csak mintegy tíz százalékkal, amelyet az új NAT-tervezet is lehetővé tesz.

A MOSZ pedagógus ágazatának vezetője kiemelte, azt várják a kormányzattól, hogy a gimnáziumi érettségi rangját visszaállítsa, és a szakközépiskolában, szakiskolában racionalizálja az általános műveltséget megalapozó ismeretekre fordítható időkeretet. Ez utóbbira azért van szükség, hogy a szakmai képzésre elegendő idő maradjon, mivel a szakközépiskola szakirányú továbbtanulásra készít fel. Az ott érettségizettek pedig a szakirányú felsőoktatásba így könnyebben kerülhetnek be.

A tankötelezettség korhatárának racionális meghatározása, a tanuláshoz való joggal együtt garantálhatja a minőségi alap- és középfokú oktatást, a felsőoktatás tömegesedésének lassítása ugyanakkor igazi esélyt adhat mindenkinek a minőségi tanulásra mondta.

Zámbó Éva szerint a NAT készítőinek nem sikerült teljes mértékben érvényre juttatniuk azt a társadalmi igényt, hogy a szocializmus idején háttérbe szorított alkotók kiemelten szerepeljenek az új tantervben. Így nemzeti kultúránk jelentős alkotásai továbbra is csak búvópatakként lesznek jelen a köztudatban.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X