-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Második éve romlik a brit tanulók olvasási tudása– a Harry Potter-regények tömegsikere ellenére –, viszont javultak számtanból és írásból.
A 11 évesek év végi vizsgaeredményei azt mutatják, hogy a tanulók 84 százaléka tud megfelelően olvasni. Tavaly a hányad 86, tavalyelőtt még 87 százalékos volt.
Számtanból összességében rosszabb az eredmény, csak 80 százalék a megfeleltek aránya, ám kicsit javult a mutató, mivel tavaly 79 százalékos volt.
Ami az írást illeti, még rosszabb a kép, a gyerekek csupán 71 százaléka felelt meg a vizsgán, tavaly azonban még ennél is gyengébb volt a mutató: 68 százalék teljesítménye volt elfogadható, azaz csaknem minden harmadik nebuló nem tudott rendesen írni.