nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • szigetva: @mederi: Abszolút tények nyilván nincsenek. A te hozzászólásaidra azonban a „jelen tudásun...
    2023. 02. 02, 10:55  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: Szerintem ilyen típusú vizsgálatoknál abszolút tényekről nyilván nem lehet szó,...
    2023. 02. 02, 08:31  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Csak ez lehetetlen, ha valaki a tényeknek nincs birokában.
    2023. 02. 01, 11:49  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: Külön külön a tudományágak gondolom kevésbé hatékonyak, mint ha összeegyeztetve...
    2023. 02. 01, 11:42  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: A Pángea 175 mó éve bomlott fel. De tök mindegy, nem hogy 60 mó évre nem látunk v...
    2023. 01. 31, 09:33  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Ne hagyjuk utolsó pillanatra!

Egy kutatás azt bizonyítja, hogy akkor tanulunk a leghatékonyabban, ha rászánjuk az időt, és a tanulási időszakok között szüneteket tartunk.

nyest.hu | 2014. január 23.
|  

Lassan vége a vizsgaidőszaknak, de biztosan sokan vannak olyanok, akik még az utolsó pillanatokban is vizsgáznak. Hiszen sokszor tűnik kifizetődőnek az utolsó pillanatra hagyni a dolgokat – hogy mást ne említsünk, a vizsgára való készülést. Legalább egy vizsgaidőszakkal a hátunk mögött azonban már lehetnek tapasztalataink arról, hogy mennyire hatékony az utolsó pillanatban való felkészülés... Ha nem hinnénk saját tapasztalatinknak, íme egy pszichológiai kutatás, amelynek az eredményei azt mutatják, hogy a hatékony tanuláshoz bizony idő kell...

Sheffield egyetem kutatásában több mint 850000 ember vett részt. A feladatuk az volt, hogy egy online számítógépes játékot gyakoroljanak. Az eredmények azt mutatták, hogy sokkal hatékonyabb volt úgy tanulni (azaz a játékhoz szükséges képességeket fejleszteni), hogy a gyakorlási idők között szüneteket tartottak, mint amikor folyamatosan játszottak.

Para?
Para?
(Forrás: Wikimedia Commons / GRPH3B18 / CC BY-SA 3.0)

Tom Stafford, a kísérlet egyik vezetője azt mondja, hogy az eredmények a memóriánk működéséről árulkodnak. Úgy tűnik, azok sokkal hatékonyabban tanultak meg játszani, akik szüneteket tartottak a tanulási fázisok között. Ha egy napot is kihagytak, az sem rontotta le az addig elért eredményeiket, sőt, még javított is rajta.

A vizsgák előtti kapkodás, éjszakázás sok diák szemében tűnhet hatékonynak. Ilyenkor – félrevezető módon – úgy érezzük, hogy többet tanulunk meg egy éjszaka alatt, mint előtte egy hét alatt. Ez azonban – mondja Stafford – illúzió. A tanulás akkor hatékony, ha hosszabb időszakban történik, és a tanulási időszakok között szüneteket tartunk. Ez azt is jelenti, hogy a tanulási képesség és kapacitás javítható ennek a technikának a segítségével.

De ha ezt már ebben a vizsgaidőszakban nincs is idő kipróbálni, a következőben mindenképp érdemes lesz alkalmazni!

Forrás

Long gaps during revision 'better than cramming'

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X