-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ismét elhalasztotta az osztályozásra vonatkozó szabályzat módosításának tárgyalását a Belgrádi Egyetem Szenátusa.
A változtatást a hallgatók kérvényezték, mivel számos olyan kurzus van az egyetemen, melyet – a szigorú professzorok miatt – nagyon kevesen tudnak csak teljesíteni. A legutóbbi statisztikák szerint a 2009/2010-es tanévben a szerbiai felsőoktatási intézményekben 2928 tantárgyból 334-et illetően 30 százalék alatti volt azok száma, akik teljesítették a vizsgát.
Az üggyel kapcsolatos utolsó javaslat szerint a dékánnak a jövőben kötelessége statisztikát vezetni azzal kapcsolatban, hogy vizsgaidőszakonként a hallgatók hány százaléka teljesítette az egyes tantárgyakat, ezeket az adatokat pedig el kell juttatnia a rektornak. Emellett az intézmények kötelesek megindokolni a hallgatók vizsgákon való rossz teljesítményét és javaslatokat tenni annak orvoslására, amennyiben a hallgatók 30 százaléka nem ment át a vizsgán.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Azt maga a rektor, Neda Bokan sem érti, hogy a Szenátus miért halogatja a döntést az ügyben, mint mondta: két mandátuma és csaknem hat éve foglalkozik az adott problémával, de még mindig nem érzékel javulást.
A Szenátus egyik tagja azt nyilatkozta a Danas című napilapnak, hogy az ügy napirendről való levétele pontos képet fest a Belgrádi Egyetem belső helyzetéről és a Szenátuson belül megjelenő nézetkülönbségekről. Mint mondta: a módosításokra vonatkozó első javaslatok sokkal élesebben és részletekbe menően fogalmaztak – a módosítás arra vonatkozott, hogy egységes kritériumokat állítsanak fel, ami egy, a Belgrádi Egyetemhez hasonlóan színes profilú felsőoktatási intézményben szinte lehetetlen.
A legutóbbi statisztikák szerint a 2009/2010-es tanévben a szerbiai felsőoktatási intézményekben 2928 tantárgyból 334-et illetően 30 százalék alatti volt azok száma, akik teljesítették a vizsgát.
Ugyanakkor a szerbiai hallgatói önkormányzattól hivatalos segítséget eddig csak két felsőoktatási intézmény hallgatói igényeltek. Miloš Zeljković, a hallgatói tömörülés alelnöke az üggyel kapcsolatban elmondta: arra tesznek javaslatot, hogy az osztályzást érintő szabályzatban a jövőben pontosan határozzák meg a professzorok felelősségét.