-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: "Jó esetben matematikailag alátámasztható sokféle tudományág." --> ...2025. 07. 04, 23:11 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A válaszokat a jelenlegi tudásunk alapján próbáljuk keresni. Nem a jöv...2025. 07. 04, 09:02 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: A matematika terektől, időszakoktól, kultúráktól csak annyiban függ, ho...2025. 07. 04, 08:20 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: "Úgy gondolom, hogy a matematikában működő, csak darabszámra építő "va...2025. 07. 03, 12:29 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: Talán a mesterséges intelligencia alkalmas lesz felvállalni a bonyolult...2025. 07. 02, 09:29 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Új blog indult, amelyen a tankönyvekkel kapcsolatos tapasztalatokat lehet megosztani.
„Van, amihez mindenki ért. A foci, az iskola és a tankönyv is ide tartozik. Ebben a blogban a tankönyvekről beszélünk” – ezekkel a mondatokkal indult útjára a Tankönyvek című blog, ami – nem váratlanul – tankönyvekről szól „diákoknak, tanároknak, szülőknek, mindenkinek, aki iskolába jár vagy járt”. „Milyen a jó tankönyv? Egy másik miért rossz? Tanulod? Tanítod? Netán írod? A gyereked, unokád használja? Vagy a szomszéd? Szólj hozzá! Adj tanácsot!” – biztatnak a szerzők.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új kísérleti tankönyvek nyelvtani köteteiről és munkafüzetekről a Mivel kísérleteznek a kísérleti tankönyvek? című sorozatunkban írtunk. De korábban is rendszeresen foglalkoztunk tankönyvekkel. A blogot a Történelemtanárok Egylete (TTE) indította, mivel „fontosnak tartja, hogy a bármely tankönyvről mindenki kifejthesse véleményét”. Az általunk is sokat elemzett és kritizált új OFI-tankönyvek elemzésére Tankönyv vagy Tankönyvek? címmel indítottak programot a Norvég Civil Alap támogatásával. Ebben a munkában a Magyartanárok Egyesülete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, a Az Európai Szülők Egyesületének (EPA) magyar tagszervezete, és a tankönyvesek civilszervezete, a TANOSZ is részt vesz.
Az új blogon egyelőre csak a beköszöntő bejegyzés van fönt, de érdemes lesz nyomon követni az ott zajló vitát – tanárként és szülőként egyaránt. Azt pedig csak remélhetjük, hogy a szakmai diskurzus elér majd az oktatásügyi döntéshozókig is.