-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kétnyelvűségért nem csak az államnak és az állami vállalatoknak kell tenniük, hanem a gazdaság minden szereplőjének. Elvárható, hogy a cégek anyanyelvükön forduljanak vásárlóikhoz.
A multinacionális vállalatok közül először a Lidl lépett a dél-szlovákiai kétnyelvűség érdekében. Éppen felújítás alatt álló dunaszerdahelyi üzletük környékén máris megjelentek a szlovák mellett a magyar feliratok is – adta hírül a Kétnyelvű Dél-Szlovákia - Dvojjazyčné Južné Slovensko Facebook-oldalán.
Az oldal kommentelői azonban nem hatódtak meg az eseménytől. Van, aki azt kifogásolja, hogy a komáromi Lidlben és környékén egyetlen magyar felirat nincs, másnak az nem tetszik, hogy külön szlovák és magyar nyelvű plakátok vannak, és ez így nem igazi kétnyelvűség. Van olyan is, aki azt sérelmezi, hogy a cég szlogenje a magyar nyelvű plakátra is szlovákul került. Nekünk az szúrt szemet, hogy a nyitvatartási időt feltüntető plakáton a napok rövidítése – legalábbis magyarországi magyar szemmel – furcsa.
Az, hogy a nyitvatartás szót egybeírták, ugyan nem felel meg az aktuális helyesírási szabályoknak, de egészséges nyelvérzékről tanúskodik. Bizonyára van még tere a fejlődésnek, de egyelőre inkább annak örülhetünk, hogy jó irányba változik a helyzet.