-
mederi: Szerintem a beszéd információ átadás, a beszélgetés információ csere.. 1/ "Határozott" áll...2022. 08. 17, 09:07 Nem is férfi, nem is nő
-
mederi: Talán szituációs példákkal élve és azokat értelmezve közelebb kerül az EMBER-hez a cikkben...2022. 08. 14, 18:41 Az olvasónők és a nyelvésznők dilemmája
-
aphelion: Amúgy Lorenzo di Medici a legkisebb lányát Contessinának nevezte el, szóval nem példa nélk...2022. 08. 12, 15:01 Az olvasónők és a nyelvésznők dilemmája
-
aphelion: És akkor most a Főispán Asszonyt angolul "countess"-ként mutatják be? 🤔 en.wiktion...2022. 08. 12, 14:33 Az olvasónők és a nyelvésznők dilemmája
-
mederi: @kapor: 4 Elképzelem az eszkimókat, amint rénszarvas háton "lovagolva" húst puhítanak egy ...2022. 08. 11, 19:19 Eszkimó nyelvrokonaink, avagy sok nyelv,...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A fiúk átlagos iskolai teljesítménye elmarad a lányoké mögött. Mit kellene tenni? Egy brit iskolaigazgató véleményét ismertetjük.
Egy neves brit magániskola igazgatója úgy véli, a lányokat kevesebbet kellene dicsérniük a tanároknak. A lányoknak mondott elismerő szavak ugyanis rossz hatással vannak a fiúk iskolai teljesítményére, így a két nem teljesítménye közti szakadék csak tovább nő Patrick Wenham szerint, írja a The Telegraph brit lap.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az iskolaigazgató kifejtette, hogy a fiúk finommotoros képességei általában kevésbé fejlettek, mint a lányoké: így a kézírásuk kevésbé esztétikus. Emellett a fiúk rövidebb ideig tudnak egy dologra koncentrálni mint a lányok, így többet is rosszalkodnak. Ezért a lányok több dicséretet söpörhetnek be nevelőiktől – ami könnyen elveheti a fiúk kedvét a tanulástól. Így a fiúk nem a nagyszerű tanulmányi eredményekkel, hanem más módon hívják fel magukra a figyelmet.
Wenham azon állítását, hogy a fiúk rosszabbul teljesítenek az iskolában a lányoknál, a 2014-es brit érettségi vizsga eredményei is alátámasztják. A lányok legalábbis több tantárgyból tettek emelt szintű vizsgát, mint a fiúk – és az elmúlt évtizedben a 2014-es évben volt a legnagyobb különbség a két nem között ebből a szempontból.
A fiúk ösztönzésére több módszert is javasolt az igazgató. Elmondta, hogy a pozitív minták nagy szerepet játszanak a gyerekek életében. Ha van egy olyan férfi, akire a fiúk felnéznek és utánozzák, ez sokat segíthet nekik az iskolai előrehaladásban. Emellett az iskolának és a családnak is figyelnie kell arra, hogy a fiúknak fiús feladatokat adjon: hadd legyenek a fiúk sárosak és koszosak, hadd kísérletezzenek a világgal.
Abban nem kételkedünk, hogy a nagyszerű férfi tanároknak és edzőknek hatalmas szerepe lehet a fiúk fejlődésében. Ám férfimodellekre a lányoknak is szükségük van. Az is hasznos, ha egy gyerek – legyen akár fiú, akár lány – testközelből megismeri a világot, és szabadon kísérletezhet. Azt viszont feltehetőleg a nyilatkozó Patrick Wenham sem tudhatja biztosan, hogy a lányok dicséretmegvonása valóban hasznos lenne a fiúk számára – ő ugyanis egy kizárólag fiúkat nevelő általános iskola igazgatója.