-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Aggodalomra semmi ok: brit tudósok szerint a Harry Potter-filmek fejlesztik a kisgyerekek képzelőerejét és kreativitását.
A Lancaster Egyetem kutatói elsőként vállalkoztak arra, hogy felmérjék, származik-e bármiféle haszna a gyerekekre nézve, ha varázslókról, boszorkányokról vagy a Mikulásról, a húsvéti nyusziról és a Fogtündérről hallanak.
A vizsgálatból kiderült, hogy a Harry Potter-filmek kreatívabbá tehetik a gyerekeket - ismertette a SienceDaily.com tudományos portál a kutatók megállapítását. A tanulmány arra keresett választ, hogy van-e kapcsolat a mágikus gondolkodás és a kreativitás között a 4–6 éves gyerekeknél.
A kisléptékű, 52 iskolai előkészítős gyereket vizsgáló kutatásban két csoportra osztották a résztvevőket. A kicsiknek két 15 perces részletet vetítettek le a Harry Potter és a bölcsek köve című filmből. A kísérlet azt mutatta, hogy azok a gyerekek, akik mágikus részleteket láttak, azt követően mindhárom vizsgált területen nyilvánvalóan jobban teljesítettek, mint a másik csoport tagjai, akiknek filmrészleteiben nem volt semmi varázslattal kapcsolatos tartalom.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A vetítések után arra kérték a gyerekeket, hogy képzeljék magukat nyuszinak vagy sofőrnek. Olyan feladatot is kaptak, hogy különböző módon helyezzenek el műanyag poharakat egy ládában, és találjanak ki alternatív felhasználási módot a pohárnak.
A mágikus gondolkodás lehetővé teszi, hogy a gyerekek fantasztikus képzeletbeli világot alkossanak, és ennek megfelelően sokszínűbben lássák a világot - fogalmaztak a kutatók. Mint kiemelték: a kutatás eredményei arra utalnak, hogy a varázslatról szóló könyvek és videók növelhetik a gyerekek képzelőerejét és kreatívabb gondolkodásra taníthatják őket. Végeredményben ahelyett, hogy csak szórakoztatásra használnák, „a mágikus gondolkodást úgy is fel lehet fogni, mint alternatív forrást a gyerekek képzeletének és eltérő gondolkodásának fejlesztésére” – jelentették ki a szakemberek.
A mágikus gondolkodás hisz a természetfeletti dolgokban, mint hogy az állatok képesek emberi nyelven beszélni vagy a boszorkányok seprűnyélen lovagolni. Beleillik egy alternatív világ megteremtésének képessége is. A tudósok szerint a 4–6 évesek zöme így gondolkodik a mindennapjaiban.