-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nagy különbségek vannak a nemek között a matematikai teljesítményben – derült ki a PISA-mérésből. Különösen aggasztó a helyzet Nagy-Britanniában.
A brit tinédzser lányok átlagosan 3 évnyi lemaradásban vannak matematikából a kiválóan teljesítő sanghaji kortársaikhoz képest. Legalábbis ez derült ki az OECD által végzett PISA-felmérések matematikai részéből – írja a BBC.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A teszteredmények elemzéséből az is kiderült, hogy Nagy-Britanniában különösen nagy gondok vannak a matematikai oktatásával – főleg a gyengébb képességű diákok fejlesztésére nézve. Elsősorban a lányok vannak lemaradásban; a matematikai képességek terén a lányok lemaradásban vannak a velük egyidős fiúk mögött. Ez a szigetországbeli matematikaoktatás átgondolásának időszerűségére hívja föl a figyelmet.
A nemek közötti különbség matematikából és szövegértésből minden fejlett országban tetten érhető. A legfejlettebb országokban a fiúk teljesítenek jobban matematikából, a lányok pedig szövegértésből. Andreas Schleicher, a PISA egyik megalkotója azonban arra hívja fel a figyelmet, hogy a matematikai képességek különbségei nem magyarázhatóak semmiféle velünk született nemi különbséggel. Ez inkább azzal magyarázható, hogy a lányoknak kevesebb az önbizalmuk a matematika terén, mert az igencsak fiús tárgynak van elkönyvelve. Ezért a lányok teljesítményével kapcsolatos tanári elvárások is alacsonyabbak. Ez pedig megpecsételi a teljesítményüket, ugyanis az elvárások szoros összefüggésben állnak a teljesítménnyel. A PISA-tesztek matematikával kapcsolatos eredményeivel összhangban vannak egyéb felmérések adatai is. Kimutatták, hogy a lányok sokkal rosszabbnak értékelik saját magukat matematikából, mint a fiúk.
A nemek közötti különbségek korántsem ennyire markánsak a PISA-n legjobban teljesítő államokban (Szingapúrban, Sanghajban). Nagy-Britannia pedig a másik szélsőséget képviseli: itt jóval nagyobbak a különbségek lányok és fiúk között, mint arra előzetesen számítani lehetett. A brit oktatási miniszter úgy nyilatkozott, hogy a lányok felé irányuló kisebb elvárások már a múltéi; a jövőben azt az üzenetet igyekeznek közvetíteni a lányok és a lányos szülők felé, hogy a matematika számukra is ugyanolyan fontos, mint a fiúk számára, hiszen a matematikai tudás szintje befolyásolja a jövőbeli elhelyezkedési esélyeket.
Forrás