-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy új jelentés szerint Nagy-Britanniában az idegen nyelvekből érettségizők könnyebben kapnak jelest, mint angol irodalomból vagy más tárgyakból.
A Nagy-Britannia vizsgarendszerét felügyelő hivatal most tett közzé egy jelentést, miszerint a szigetországban az idegen nyelvekből érettségizők lényegesen magasabb arányban kapnak jeles értékelést, mint más tantárgyak diákjai. Az Press Association beszámolója szerint míg az összes érettséginek csak 7 százaléka lesz jeles, addig ez az arány idegen nyelveknél az 50 százalékot is elérheti.
A japánból vizsgázó angliai diákok 45 százaléka végez jelessel, az orosznál ez az arány 41 százalék, a modern hébernél pedig csupán 33 százalék. Ezek lényegesen magasabb arányok, mint az angol irodalomból érettségizők egy tizedes jeles átlaga vagy az angol nyelvből vizsgázók mindössze 2 százalékos jeles teljesítménye.
A szakértők szerint ennek az oka nem az, hogy a vizsgák nehézségi foka nem lenne megfelelő, hanem az, hogy az idegen nyelveket többnyire anyanyelvi előnyökkel rendelkező diákok választják, ami önmagában nem áll szemben az érettségi koncepciójával és szellemével.