-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Besúghatják csemetéiket a kínai szülők az online játékok szolgáltatóinak, amelyek ezután felfüggeszthetik a gép használójának jogosultságát a kapcsolatra - adta hírül a hét végén a kínai média a kulturális tárca illetékeseinek támogatásával született kísérletet.
Hat online játékokat szolgáltató vállalkozás, köztük a Tencent és a Sahnda azzal az ajánlattal állt elő, hogy lehetővé teszik a gyermekek szüleinek: szükség esetén „jelentsék fel” a függővé vált kamaszt, és felhatalmazásukkal elérhetetlenné teszik a játékot a gyereknek. A kiskorú gondviselője telefonon kérheti majd, hogy tagadják meg gyermekétől a szolgáltatást.
A hír szerint a vállalatok önkéntes akcióját üdvözölte a kulturális minisztérium. Li Hszi-ong (Li Xiong) ágazati igazgató szerint a lépés igazolja az online internetes játékok üzemeltetőinek társadalmi felelősségét és reméli, hogy a kezdeményezéshez többen is csatlakozni fognak.
Kínában az online játékok felhasználóinak száma az elmúlt évben – 33 százalékkal – 66 millióra nőtt – derült ki egy a témával foglalkozó januári konferencián közzétett jelentésből.
A kulturális minisztérium adatai szerint majdnem minden hatodik online játékot játszó kiskorú.