-
tenzo: Sztem az ocsúdik szláv lesz. Oroszul ocsúdik - очнуться, szem - око, очи. Felnyílik a szem...2021. 03. 04, 19:14 Ocsú és ocsúdik
-
mederi: @szigetva: 19 Ami kezdeti feltételezéssel indul, nem cáfolható, de rendszere bizonyítható,...2021. 03. 01, 08:46 Mi végett kell beszólni?
-
szigetva: @mederi: A hozzászólásaidra nehéz reagálni, mert amit írsz azt nem nagyon lehet a nyelvtud...2021. 02. 28, 13:08 Mi végett kell beszólni?
-
mederi: Az ok és a cél szavak használata -mint a "miatt" és "végett"- esetében, szerintem azért cs...2021. 02. 28, 12:45 Mi végett kell beszólni?
-
szlagy1: Én ebből a 10-ből szívesen kivenném Esterházyt, Nádast, Konrádot, Hemző Károly (fotográfus...2021. 02. 26, 17:19 Kik a legtöbbet idegen nyelvre fordított...
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Besúghatják csemetéiket a kínai szülők az online játékok szolgáltatóinak, amelyek ezután felfüggeszthetik a gép használójának jogosultságát a kapcsolatra - adta hírül a hét végén a kínai média a kulturális tárca illetékeseinek támogatásával született kísérletet.
Hat online játékokat szolgáltató vállalkozás, köztük a Tencent és a Sahnda azzal az ajánlattal állt elő, hogy lehetővé teszik a gyermekek szüleinek: szükség esetén „jelentsék fel” a függővé vált kamaszt, és felhatalmazásukkal elérhetetlenné teszik a játékot a gyereknek. A kiskorú gondviselője telefonon kérheti majd, hogy tagadják meg gyermekétől a szolgáltatást.
A hír szerint a vállalatok önkéntes akcióját üdvözölte a kulturális minisztérium. Li Hszi-ong (Li Xiong) ágazati igazgató szerint a lépés igazolja az online internetes játékok üzemeltetőinek társadalmi felelősségét és reméli, hogy a kezdeményezéshez többen is csatlakozni fognak.
Kínában az online játékok felhasználóinak száma az elmúlt évben – 33 százalékkal – 66 millióra nőtt – derült ki egy a témával foglalkozó januári konferencián közzétett jelentésből.
A kulturális minisztérium adatai szerint majdnem minden hatodik online játékot játszó kiskorú.