nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • szigetva: @mederi: Én úgy tudom, emlősök már éltek a dinoszauruszokkal együtt is, de ez végülis mind...
    2023. 01. 29, 18:17  Urál‒Altaj
  • mederi: @Fülig James: Nincs ötletem, annál is inkább, mert szegények lehet, hogy egyszerre , vagy ...
    2023. 01. 29, 18:06  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @mederi: "Úgy vélem, hogy még a Pángea időszakában létre jöhetett a kettős au vagy ua hang...
    2023. 01. 29, 12:37  Urál‒Altaj
  • Fülig James: @mederi: "Janhunen ezt az irányt szerintem jól látja" Nem, semmi ilyesmivel nem foglalkozo...
    2023. 01. 29, 12:29  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Nemrég hivatkozásokat kértél mások állításai mellé. Erre most felsorolsz egy halo...
    2023. 01. 29, 11:05  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Kétéves kor alatt is jót tesz a könyvtár

Könyvtárba kell vinni a gyerekeket, még mielőtt elkezdenének beszélni, így felkészültebbek lesznek az iskolára.

nyest.hu | 2011. július 12.
|  

Bizonyított, hogy a szociális háttér befolyásolja a gyerekek iskolára való felkészültségét és a tanulásban elért eredményeiket. Angol kutatók szerint viszont sokkal fontosabb, hogy a szülők hogyan és mennyit foglalkoznak a gyerekekkel, még mielőtt azok elkezdenének beszélni.

A Nyugat-Angliai Egyetem kutatói arra keresték a választ, hogy a gyerekek korai környezete két éves korukig hogyan befolyásolja nyelvelsajátításukat és iskolai teljesítményüket. A kutatás eredményei igazolták, hogy azok a gyerekek, akiket kétéves korukig gyakrabban vittek könyvtárba és több könyv került a kezükbe, jobb eredményeket értek el az általános iskolai felméréseken. James Law professzor, a kutatás egyik résztvevője szerint a szociális tényezők (mint például az anyagi helyzet) befolyásolhatják az iskolai eredményeket, de sokkal nagyobb hatást gyakorol a gyerekekre az, hogy milyen játékokkal, könyvekkel ismerkednek meg életük korai szakaszában. Így cáfolható az a hit, miszerint egy gyerek jövője az oktatásban előre meghatározott olyan társadalmi-gazdasági hátrányok miatt, mint az alacsony jövedelem, a rossz lakókörnyezet vagy a szülők alacsony iskolázottsága.

A kutatás alapjául az édesanyák által kitöltött kérdőívek és iskoláktól begyűjtött adatok szolgáltak. Hamar egyértelművé vált a kutatók számára, hogy azok a gyerekek, akiknek több könyv van a környezetében és több játékot ismernek, kétéves korukra jobban ki tudják fejezni magukat, később jobb eredményeket érnek el a nyelvtanulásban, ügyesebben olvasnak és számolnak.

A kutatók szerint a projekt fő üzenete a szülők számára, hogy befolyásolni tudják gyermekük nyelvelsajátítását, pozitív hatással vannak rá, ha odafigyelnek már akkor, amikor a babák még el sem kezdtek beszélni.

Forrás

ScienceDaily: Good communication in early years key to success at school - UK study shows

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X