nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Tente, baba...
Megelőzhető lesz a diszlexia?

Az alvó csecsemők nem csupán a nap fáradalmait pihenik ki. Az az akár 16-18 óra, amit szundikálással töltenek, bizony aktív munka a számukra: egy friss kutatás eredményei szerint ugyanis a babák ez az idő alatt is tanulnak. Az eredmények akár a diszlexia megelőzésében is segíthetnek.

nyest.hu | 2010. május 20.
|  

Az újszülöttek a nap nagy részét alvással töltik, mégis olyan sebességgel tanulják meg a körülöttük lévő világ rendjét, hogy azt egy felnőtt sem igen tudná utánuk csinálni. Elgondolkodtak már azon, mi lehet ennek az oka? Nos, a Floridai Egyetem néhány tudósa igen. Sőt kutatásokat is végeztek, és arra jutottak, hogy a csöppségek bizony álmukban is tanulnak. Hogy hogyan? A szakértők szerint a felnőttekétől eltérő agyi tevékenységüknek köszönhetően – írja a Science Daily internetes oldala.

Most is épp tanul...
Most is épp tanul...
(Forrás: iStockphoto)

A vizsgálatok során megfigyelték, hogy az újszülöttek alvás közben aktív tanulást folytatnak, ez pedig a szemmozgás mérésével állapítható meg. A kutatások alanyaként vizsgált babák agyhullámait követve megállapítható, hogy az agyban végbemenő változások adattárolást eredményeztek a kicsiknél. Vagyis az újszülöttek alvási mintái nagyban eltérnek a felnőttekétől, de még az idősebb gyerekekétől is. „Mivel a csecsemők az idő nagy részét alvással töltik, igen fontos tudnunk, hogy nem csupán befogadják a kívülről jövő információt, de oly módon használják azt, hogy megfelelően reakciót is adnak” – mondja Dana Byrd pszichológus.

A friss eredmények nem csupán amiatt érdekesek, mert eddig még nem folytak az alvó csecsemők agytevékenységét elemző vizsgálatok. A tanulmányban alkalmazott módszerek ugyanis alkalmasak lehetnek arra is, hogy időben felfedezzék és kezelni tudják az agyműködés rendellenességeit, vélik a tudósok. Így akár meg is előzhetők az olyan fejlődési rendellenességek, amelyek a kisagy és a nyúltagy szokásostól eltérő felépítéséből adódhatnak, és összefüggésbe hozhatók az autizmussal, illetve a diszlexiával.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X