-
gekovacsistvan: @MolnarErik: "Ez a cikk nem az ugor ősnyelv létét akarja bebizonyítani a lótársra vonatkoz...2021. 04. 21, 14:41 Az ugor lovakrul
-
mederi: Megnéztem, hogy Petőfinél (pl. 1845-ben), Adynál (pl.1906-ban), József Attilánál (pl. 1923...2021. 04. 21, 09:48 Helytelenül úgy mondjuk, hogy... – A...
-
MolnarErik: Kedves Géki! Nem tűnt fel neked, h nagyon kevered a szezont a fazonnal? Ez a cikk nem az u...2021. 04. 19, 18:30 Az ugor lovakrul
-
gekovacsistvan: „Manapság sokan szeretnék kiszorítani a nyelvészetet az őstörténeti tudományok közül. Több...2021. 04. 18, 08:00 Az ugor lovakrul
-
mederi: @mederi: 8 Folytatás: Azt gondolom, hogy az ikes igék "érzékeny rendszere" a jelentőségéné...2021. 04. 16, 10:54 Helytelenül úgy mondjuk, hogy... – A...
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Kossuth Klub kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat szervezett óvodásoknak és iskolásoknak a K. V. Társulat közreműködésével; a most záruló programot 2011 szeptembere és 2012 júniusa között valósították meg.
A TIT Kossuth Klub Egyesület óvodai és iskolai, nem formális keretek között zajló kompetencia-, kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat szervezett Füzesné Illés Zsuzsanna pszichológus és a K. V. Társulat közreműködésével – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében. A programokat abból a több mint 10 millió forint uniós támogatásból valósították meg, amelyet az Új Széchenyi Terv – Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) egyik pályázatán nyert el a TIT Kossuth Klub Egyesület.
Az óvodások képzeletét, verbális, társas készségeit fejlesztette a Varázsjáték elnevezésű, Gőbel Orsolya Szocioemocionális Pedagógiai Terápia módszerén alapuló program. Az Ugrifüles Óvoda Micimackó csoportjának hétfői Varázsjáték-napjai mozgással, rajzolással, mesékkel gazdagon teltek. Az óvónők visszajelzéseiből kitűnt, hogy a gyerekek a hét többi napján is továbbgondolják ezeket a képzeletjátékokat, empatikusabbak, türelmesebbek egymással, könnyedebben fejezik ki magukat.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A K. V. Társulat a Nagyalásonyi Közös Fenntartású Kinizsi Pál Általános Iskola kisdiákjainak két alkalommal adta elő Kitin Klán című meseelőadását, amely a környezetvédelem és a környezettudatos magatartás fontosságára hívja fel a figyelmet játékos formában.
Az iskola tanulói között rengeteg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, ritkán van részük színházi élményekben. A pedagógusok kiemelték, hogy a darab nyelvezetének eredetisége hozzájárult a tanulók szókincs- és anyanyelvi kompetenciafejlesztéséhez.
A nagyalásonyi óvodában zenefoglalkozásokat is tartottak, amelyek a gyerekek ritmusérzékének, koncentrációs képességének erősítését célozták.
A K. V. Társulat színházi nevelési programjába két középiskolát, a Zöld Kakas Mentálhigiénés Líceumot és a Vörösmarty Gimnáziumot vonta be, ahol bemutatták Fellebbezés című ifjúsági előadásukat és drámaórákat tartottak. Az előadás a gyerekek és a serdülők tipikus iskolai és szüleikkel, kortársaikkal kapcsolatos problémáit dolgozta fel. A drámaórák fejlesztették és inspirálták a gyerekek lényegkiemelési és értelmezési képességét, továbbá segítettek a diákok önkifejezésének erősítésében.