-
ganajtúrós bukta: Láttam egy másik nagyon jó kifejezést is a bullyingra: peer abuse. Peer abuse = rangtárs a...2024. 10. 15, 11:32 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: A 'gyé' története vagy a szó etimológiája talán segít (cáfolják az elk...2024. 10. 15, 11:00 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 Folytatom.. Ez a feltételezésed az -szt/ d(t) toldalékokkal kapcsolatban: "...2024. 10. 14, 15:13 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 -re Folytatás: "A -d-re talán a válasz az, hogy fiktív tőre épül, nincs öná...2024. 10. 13, 11:41 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 "Miért pont ez a két nyelv?" Mármint az (illír-) pannon - kelta (==> a k...2024. 10. 12, 10:34 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Kossuth Klub kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat szervezett óvodásoknak és iskolásoknak a K. V. Társulat közreműködésével; a most záruló programot 2011 szeptembere és 2012 júniusa között valósították meg.
A TIT Kossuth Klub Egyesület óvodai és iskolai, nem formális keretek között zajló kompetencia-, kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat szervezett Füzesné Illés Zsuzsanna pszichológus és a K. V. Társulat közreműködésével – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében. A programokat abból a több mint 10 millió forint uniós támogatásból valósították meg, amelyet az Új Széchenyi Terv – Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) egyik pályázatán nyert el a TIT Kossuth Klub Egyesület.
Az óvodások képzeletét, verbális, társas készségeit fejlesztette a Varázsjáték elnevezésű, Gőbel Orsolya Szocioemocionális Pedagógiai Terápia módszerén alapuló program. Az Ugrifüles Óvoda Micimackó csoportjának hétfői Varázsjáték-napjai mozgással, rajzolással, mesékkel gazdagon teltek. Az óvónők visszajelzéseiből kitűnt, hogy a gyerekek a hét többi napján is továbbgondolják ezeket a képzeletjátékokat, empatikusabbak, türelmesebbek egymással, könnyedebben fejezik ki magukat.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A K. V. Társulat a Nagyalásonyi Közös Fenntartású Kinizsi Pál Általános Iskola kisdiákjainak két alkalommal adta elő Kitin Klán című meseelőadását, amely a környezetvédelem és a környezettudatos magatartás fontosságára hívja fel a figyelmet játékos formában.
Az iskola tanulói között rengeteg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, ritkán van részük színházi élményekben. A pedagógusok kiemelték, hogy a darab nyelvezetének eredetisége hozzájárult a tanulók szókincs- és anyanyelvi kompetenciafejlesztéséhez.
A nagyalásonyi óvodában zenefoglalkozásokat is tartottak, amelyek a gyerekek ritmusérzékének, koncentrációs képességének erősítését célozták.
A K. V. Társulat színházi nevelési programjába két középiskolát, a Zöld Kakas Mentálhigiénés Líceumot és a Vörösmarty Gimnáziumot vonta be, ahol bemutatták Fellebbezés című ifjúsági előadásukat és drámaórákat tartottak. Az előadás a gyerekek és a serdülők tipikus iskolai és szüleikkel, kortársaikkal kapcsolatos problémáit dolgozta fel. A drámaórák fejlesztették és inspirálták a gyerekek lényegkiemelési és értelmezési képességét, továbbá segítettek a diákok önkifejezésének erősítésében.