-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Szóval nem válaszolsz helyette ezt csinálod: hu.wikipedia.org/wiki/Ign...2025. 07. 02, 00:27 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: @ganajtúrós bukta: Gondolom az átalános relativitás számunkra nyelvi téren érte...2025. 07. 01, 21:08 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Nem válaszoltál a kérdésemre. Mivel magyarázod a videót amit belinkelt...2025. 07. 01, 18:44 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Szinte mindenkinek van keze, lába, fia, lánya; kisebb számok, nap, hol...2025. 06. 30, 13:04 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 744 Kiegészítésem: Az "alap szókincs" sem egyértelmű, mert mihez képest alap.. ...2025. 06. 30, 12:57 Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Interdiszciplináris tudományos platformot hozott létre három egyetem Kőszegen, az intézmények célja, hogy hozzájáruljanak a minőségi felsőoktatás megteremtéséhez.
A MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara, a Pázmány Péter Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara, a Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi, valamint Társadalomtudományi Kara együttműködési megállapodást kötött a kőszegi Társadalomtudomány és Európa-tanulmányok Intézettel (ISES), és megalakította az interdiszciplináris tudományos platformot.
A résztvevők célja, hogy hozzájáruljanak a minőségi felsőoktatás megteremtéséhez. Mint írták, ösztönözni kívánják a hallgatói önszerveződő tudományos közösségeket és a fiatalokat a kutatói életpálya választására.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A felsőoktatási intézmények kiemelték: Magyarországon elsőként jön létre olyan hatékony, egyetemek és doktori iskolák közötti együttműködés, amely nagyban segíti a magyar felsőoktatás nemzetközi színvonalának és elismertségének növekedését és hatékonyabb, meghatározóbb bekapcsolódását az európai kutatási és felsőoktatási térségbe.
A bevont intézmények és kiemelkedő kutatók kutatási tevékenységének elismertsége biztosítja a program színvonalát, ugyanakkor lehetőséget biztosít a fiatal kutatóknak és doktoranduszoknak komplex tudományos és gyakorlati kérdések sokoldalú elemzésére, a gyakran elkülönülten működő szakterületek módszertanának összekapcsolására.
A doktori iskolák fejlesztése mellett a projekt segíti az oktatók-kutatók, a vállalatok és az önkormányzatok közötti együttműködés kialakítását –tudatták az alapítók, hozzátéve: a tudományos és felsőoktatási intézmények képviselői mellett a gazdasági élet, a civil és önkormányzati szféra szereplőinek együttműködésére törekednek.
A workshopok és kurzusok témáihoz kapcsolódó „tudós kávéházak” a lakosság bevonásával a tudomány és társadalom párbeszédéhez biztosítanak fórumot. Emellett a jövőben alkotói ösztöndíjat biztosítanak a részt vevő doktori iskolák hallgatóinak és oktatóinak, ez lehetőséget ad arra, hogy kutatásaik eredményeit írásba foglalják, és végleges formába öntés előtt megvitassák.