-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Megjelent a Magyar Nyelvészeti Diákolimpia harmadik fordulójának feladatsora. A szervezők április 2-ig várják a megoldásokat.
A korábbi cikkeinkben már ismertetett Magyar Nyelvészeti Diákolimpia harmadik fordulója március idusán indult.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A középiskolások számára meghirdetett világverseny magyar szekciójának honlapján találhatók a feladatok. A megoldásokon április 2-ig törhetik fejüket a középiskolások. A válaszokat a honlapon található űrlap kitöltésével lehet eljuttatni a szervezőknek.
A feladatok között ezúttal is van olyan, amelyik egzotikus kultúrával kapcsolatos: az egyik feladat az egykori Inka Birodalom nyelvével, a kecsuával ismertet meg. Egy másik feladatban egy bennszülöttel beszélgetve fedezhetjük fel egy képzeletbeli közösség nyelvét. A harmadik feladatban azon törhetjük a fejünket, miért használnak a gyerekek olyan jellegzetes szóalakokat, mint például a tó helyett titó, nyuszi helyett nyinyu,vagy róka helyett tlotla.
A negyedik forduló áprilisban indul, majd a legjobb diákok speciális felkészítést kapnak, hogy a júliusi, Manchesterben rendezett döntőről minél jobb eredménnyel térhessenek haza.
Ajánló