nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • bloggerman77: @mondoga: "És ehhez nem kell feltétlenül megtalálni Attila sírját" ** Egy mongolid ember ö...
    2019. 08. 25, 00:42  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @Fejes László (nyest.hu): Nem, nem keverek semmit. Csak rámutattam, hogy Riba rosszul, pon...
    2019. 08. 24, 23:27  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: Az idézett cikk tartalmával egyetértek. "A fentiek ellen próbálkozott egy újsá...
    2019. 08. 24, 22:43  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: "Ez egy kicsit zavarosra sikeredett, megmagyaráznád?" Rendben, megpróbálom más...
    2019. 08. 24, 22:11  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @zegernyei: "...a hun-magyar rokonság máig nincs bebizonyítva, és azt sem írtad meg, hogy ...
    2019. 08. 24, 21:27  Hun‒ugor géntangó
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Hogyan lehet játszva tanulni?

Ha azt akarjuk, hogy a gyerekek figyelme ne lankadjon fejlesztő jellegű játékok játszása közben, viszonylag gyakran kell őket megmozgatni. Többek közt ez derült ki abból az előtanulmányból, amely felső tagozatos diákok figyelmének vizsgálatával foglalkozik.

nyest.hu | 2013. július 18.
|  

A vizsgálat egy észak-karolinai általános iskola felső tagozatában zajlott. Az észak-karolinai állami egyetem kutatói a felsős diákokat kétfős csoportokra osztották, majd egy olyan számítógépes játékkal játszatták őket, amelyen egyszerre csak az egyikük tudott játszani. A kutatók arra voltak kíváncsiak, mennyire hatékony a számítástechnika tanításában a számítógépes játékok. Egyúttal azt is vizsgálták, hogy a feladat végzése közben hogyan változik a tanulók figyelme.

A figyelem összpontosításával kapcsolatban azt a nem meglepő eredményt kapták, hogy az aktívan játszó diákok sokkal tovább voltak képesek összpontosítani, mint a passzív szereplők: ők könnyebben elkalandoztak. „Ez nagyon hasznos adat, mert ennek megfelelően tudjuk majd továbbfejleszteni a játékokat, hogy minél inkább képesek legyenek megtartani az épp nem játszó, úgynevezett irányító diák figyelmét” – mondta el Dr. Kristy Boyer a kutatócsoport egyik tagja. „Például olyan feladatokat építhetünk be a játékba az irányító számára, amely elengedhetetlen a csapat sikeréhez, ugyanakkor fenntartja az épp nem játszó fél érdeklődését” – fűzte hozzá a kutató.

Ez a mostani előtanulmány egy nagyobb kutatás része, amelyek célja egy számítógépes játékokra épülő számítástechnika-tananyag kifejlesztése felső tagozatosok számára, amely magába foglalja a programozás alapjait, a „big data”-val kapcsolatos problémákat, illetve biztonsági kérdéseket is. A kutatók biztosak akarnak lenni abban, hogy az új számítógépes tananyag szórakoztató és hatékonyan segíti majd a tanulást.

Forrás

How to Keep Kids Engaged With Educational Games

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X