nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • Libertate: @durek: „Ugyanis a gondolat, miszerint a magyar nyelv esetleg mégsem az Urál környékéről é...
    2020. 08. 03, 14:00  Mi is az az Uralonet?
  • durek: @mondoga: Ismered Grover S. Krantz Az ​európai nyelvek földrajzi kialakulása c. könyvét? A...
    2020. 08. 02, 13:51  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @mondoga: "Ez az érvelés akkor is logikus, ha az alapállítás nem igaz." Ja - mint "Zénon p...
    2020. 08. 01, 12:06  Mi is az az Uralonet?
  • durek: @Cypriánus: Értelek, én nem ismerem Buji más írásait, csak tavaly akadtam rá erre a cikkér...
    2020. 08. 01, 09:47  Mi is az az Uralonet?
  • Libertate: @mondoga: "Általában a székelyek eredete vitatott, és ezt a vitát nyilván nem mi fogjuk it...
    2020. 08. 01, 08:25  Mi is az az Uralonet?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Fizet a YouTube

Megkapják az őket megillető jogdíjakat a magyar zenészek – szerzők és művészek – a YouTube videomegosztó szerda óta elérhető magyar verziójára feltöltött alkotásaikért – jelentették be Budapesten, az ArtisJus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület csütörtöki sajtótájékoztatóján.

MTI | 2012. március 3.
|  

A YouTube és az ArtisJus Egyesület megállapodásáról Kitzinger Dávid, az ArtisJus osztályvezetője elmondta, hogy a digitális piac nagyon képlékeny, a fogyasztói szokásoktól függően folyamatosan változnak a modellek. Az ArtisJus feladata az, hogy a digitális tartalomfejlesztés modelljeit átültesse a magyar piacra, megértesse partnereivel annak működését. Az internetes felületek megjelenésével a reklámpiac teljesen átalakult. „Meg kell tanítani a reklámozókat a YouTube.hu által kínált új hirdetési lehetőségekre” – tette hozzá.

Mint azt Tóth Péter Bertalan, a jogvédő iroda képviselője kifejtette, a videó jogtulajdonosa – amely lehet egy televíziós csatorna, egy kiadó vagy egy zenekar – dönti el, hogy feltölti-e az adott tartalmat a weboldalra. A feltöltés után a mozgóképet úgynevezett metaadatokkal látják el, ezek az adatok egyrészt segítik a fogyasztókat a tartalom vagy a művész megtalálásában, másrészt egyéb információkkal együtt az ArtisJus automatikus felismerő rendszerén keresztül azonosítják az alkotót. Így tudják eljuttatni a reklámbevételekből a szerzőknek járó díjakat. Hozzátette, hogy a weboldalra már feltöltött művekért visszamenőleg nem fizetnek, a rendszer csütörtöktől számlál.

Patrick J. Walker, a YouTube regionális partnerségekért felelős igazgatója elmondta, a tartalomgazdák a YouTube.hu-n keresztül könnyen és egyszerűen sok embert tudnak elérni. A tartalom használata jobban ellenőrizhető és folyamatosan monitorozható.

„Követni tudják, hogy mennyien néztek meg egy videót, mennyi ideig kötötte le a látogató figyelmét, ki töltötte le, és milyen úton jutott el hozzá a mozgókép. Ezek az adatok segíthetik például a lemezkiadókat abban, hogy egy zenekarnak hova érdemes nagyobb koncertturnét szervezniük” – tette hozzá.

Az ajánlórendszernek köszönhetően elsősorban magyar alkotásokat találnak a YouTube.hu-ra látogatók, de a felületről a nemzetközi videók éppúgy elérhetők, mint a már megszokott YouTube.com-ról.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X