-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: (Hátha ennyi idő után még elolvasod..) -29-ben ezt írtad: ".... mi a pontos kü...2024. 11. 23, 12:47 A nyitás tárgya
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Már a moszkvai metró arculata sem a régi! Vagy mégis?
Ha egy állami tulajdonú vállalat arculata megváltozik, gyakran találkozhatunk a címbeli felkiáltással. Gyakran valóban indokolatlannak tűnnek a „ráncfelvarrások”, különösen, ha az eredmény nem meggyőző, és kiderül az is, hogy a projekten dolgozó formatervezők meglepően nagy összeget tehettek zsebre.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Most egy figyelemre méltó felvételre bukkantunk a Youtube-on. A videó azt mutatja be, hogyan változott az évek folyamán (1935 és 2014 között) a moszkvai metró logója.
Ha hihetünk a videónak, a logó szinte évről évre változott, ráadásul paraméterei ide-oda változtak: vonalai hol vastagabbá, hol vékonyabbá váltak; a terpesze is hol szélesebbre, hol keskenyebbre nyílt; talpát hol elvették, hol visszakapta. Hogy miért volt szükség a változtatásokra, az nem derül ki.
Az mindenesetre megnyugtató lehetett a moszkvaiak számára, hogy a gyakori változások nem jártak együtt a régi jelek cseréjével. Legalábbis 2013-ig, amikor elhatározták, hogy a metróhálózat egységes képet kap. A pénzt nem sajnálták, csupán „a stratégia kidolgozására” (bármit is jelentsen ez) 232 millió rubelt szántak (ez a jelenlegi árfolyamon kb. másfél milliárd forint). Az utasok körében végzett közvélemény-kutatás eredményeképpen megmaradt jelnek az M betű, ráadásul azt is elhatározták, hogy az állomások felett elhelyezett logók egész éjjel – az üzemszünet idején is – világítani fognak. Annak eldöntését, hogy az új logó mennyire új, kommentelőinkre és a moszkvai választópolgárokra bízzuk. Az eredeti logó tervezőjének neve nem ismert.