-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A kínai turisták legnagyobb problémának továbbra is nyelvi nehézségeket jelölték meg, több kínai nyelvű táblát, tájékoztatást, idegenvezetést várnak idegenben.
A kínai turisták tavaly 128,7 milliárd dollárt költöttek el külföldön, 26,8 százalékkal többet mint egy évvel korábban – számolt be turisztikai összeállításában a China Daily című angol nyelvű napilap csütörtökön. A turistáknak több mint a fele az 1980-as években született generációhoz tartozott, és a családi utazások mind népszerűbbek – állapította meg az Ipsos francia székhelyű piackutató cég. Az eredményeket a vizsgálat megrendelője, egy kínai szakmai szervezet tette közzé.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Tavaly 98,19 millió kínai turista utazott külföldre, 18 százalékkal több, mint 2012-ben. Négy legkedveltebb célállomásuk Dél-Koreában, illetve Japánban volt. Mint kiderült, ezek közül több népszerű filmeken korábban látott helyszín. Az utazóknak csaknem 60 százaléka volt házas, kisgyermekes. A külföldre utazók általában tehetősnek mondhatók, a nagyvárosi átlagjövedelemnek körülbelül a háromszorosát keresik.
A felmérésből kiderült, hogy az online foglalás és egyéb internetes szolgáltatások igénybevétele rendkívül népszerűnek számít az utat tervezők körében. Míg korábban elsősorban a nyelvi akadályok és az idegen környezet ismeretlenségétől való félelem miatt egyértelműen a csoportos utak uralták a piacot, mostanában egyre népszerűbbek az egyéni kirándulások.
A megkérdezett turisták meghatározó hányada, csaknem 80 százaléka látogatott el turisztikai információkkal szolgáló kínai weboldalakra. A megkérdezettek többsége számára a legfontosabb a közlekedés és a szállás, amit az étkezés, a látnivalók, a vásárlási lehetőségek és a szórakozási lehetőségek követnek. A legnagyobb problémának továbbra is nyelvi nehézségeket jelölték meg, s ezzel összefüggésben több kínai nyelvű táblát, tájékoztatást, idegenvezetést várnak idegenben.