-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A diák nem puskázhat, a tanár viszont csalhat az értékelésnél? – A szigorú vizsgarendszer miatt a brit tanárok akár még csalni is képesek azért, hogy a diákjaik eredményei jobbak legyenek. Egy nemrég készült felmérésben őszintén vallanak arról, milyen nyomás nehezedik rájuk a társadalom részéről.
A brit tanárok több mint egyharmada elismeri, hogy képes lenne beleírni a diákjainak a dolgozatába annak érdekében, hogy azok jobb eredményeket érjenek el – derült ki egy felmérésből, amelynek az eredményeiről a The Guardian számolt be. A felmérés szerint a válaszadó tanárok mintegy 35 százaléka úgy érzi, hogy olyan nagy mértékű a nyomás, hogy a diákjaik minél jobban teljesítsenek, hogy akár csalnának is a jobb eredmények érdekében.
A felmérésben megkérdezett 512 tanár jó néhány elismert csalási esetről is beszámolt. Egy, a neve elhallgatását kérő franciatanár elismeri, hogy tanítás helyett inkább beleír a diákok dolgozataiba, hogy azok megüssék az elvárt szintet. „Csakis azért csinálom, mert nincs elég idő tanítani is, meg megíratni a kötelező dolgozatokat” – magyarázza bizonyítványát a tanárnő. Olyan általános iskolai tanítóval is készítettek interjút, aki az iskolavezető utasítására volt kénytelen manipulálni a diákjai eredményeit, hogy fennmaradjon az iskola fejlődésének a látszata, és hogy ezzel elkerüljék a Nagy-Britanniában működő állami tanfelügyelőség (az Ofsted) leminősítését.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Ugyanakkor a brit oktatási hivatal úgy nyilatkozott, hogy a szülők „mélyen fel lesznek háborodva”, ha a tanárok valóban manipulálják a diákok eredményeit. „Nincs bocsánat az ilyenfajta tanári csalásra. Ez ugyanis aláás számos más dolgot is: tönkreteszi a gyerekek nevelését és megszünteti a társadalomnak az oktatásba és a tanárokba vetett hitét” – nyilatkozta a hivatal képviselője. Hozzátette azt is, hogy a kemény vizsgarendszer célja nem más, mint hogy a szülők, az adófizető állampolgárok láthassák, mi zajlik az iskolákban.
A felmérésben megkérdezett tanárok 71 százaléka érezte úgy, hogy az elmúlt két évben nőtt a rájuk nehezedő nyomás. A válaszadók mintegy 88 százaléka számára jelent nyomást a vezetőtanáruk (felettesük), 51 százalék számára a tanfelügyelők, 50 százalék számára a szülők és csak körülbelül a harmaduk számára a kormány jelent nyomást.
A tanárok többsége ad különórákat, tart korrepetálást a tanítási idő után, 9 százalékuk pedig még a hétvégéit is hajlandó erre áldozni alkalmanként. Negyedük pedig ajándékokkal, jutalmakkal lelkesíti őket a jobb teljesítmény elérésére.