nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • Libertate: @Fülig James: "...a nemzetiségeket nem tudtuk a magunk oldalára állítani a Habsburgok elle...
    2020. 10. 19, 17:19  Százasak vagyunk?
  • Libertate: @Fülig James: "Elég csak Jellasics József bán (bizony, sajnos így ÍRJUK a wiki-n, 2020-ban...
    2020. 10. 19, 17:12  Százasak vagyunk?
  • chyapay: Kell - egy TÁRGYATLAN ige, nem személytelen. A használata nem különbzik a más olyan típusú...
    2020. 10. 19, 00:58  Féligék és alig-igék
  • Fülig James: @Roland2: mindenben igazad van, csak másról beszélünk, te az almáról, én a körtéről. A Hab...
    2020. 10. 18, 15:30  Százasak vagyunk?
  • Roland2: @Fülig James: Inkább a győztes Antant-hatalmakra, főleg Franciaországra kell mutogatni. Ha...
    2020. 10. 18, 12:23  Százasak vagyunk?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Az első oxfordi interaktív tankönyv

Elkészítette első interaktív tankönyvét az Oxford Egyetem Internet Intézete. Az e-tankönyv mindenki számára ingyenes lesz.

MTI | 2012. április 5.
|  

A prototípus hozzájárul az oktatási eszközök forradalmasításához – idézte a BBC online hírszolgáltató a tankönyvön dolgozó Viktor Mayer-Schonberger professzort.

A tudományos műhely a világ ismeretanyagának földrajzát (Geographies of the World's Knowledge) vázolta fel szövegekkel és grafikonokkal ismertetve az információ terjedését a digitális korban. A munka az internethasználatot, a Wikipediát, a kutatásokat és a Google felhasználói tartalmat veti össze. Jelzi az olyan régiók aránytalan dominanciáját, mint az Egyesült Államok, Nyugat-Európa és Japán. A tankönyv újdonsága abban rejlik, hogy a kutatást interaktív formában, az Apple iBook formátumában jeleníti meg. Az e-tankönyv az oxfordi diákok oktatásához készült, de bárki számára letölthető.

„Ez olyan formátum, amely könnyebben hozzáférhetővé teszi a kutatásokat, és könnyen befogadható, anélkül, hogy le kellene butítani” – jelentette ki Mayer-Schonberger professzor. Ahogy hozzáfűzte: éppen ellenkezőleg, az új tankönyv interakcióra bátorítja az olvasót, azzal, hogy eldöntheti, mit a akar tudni, mennyire mélyen és részleteiben akar elmerülni a témában.
A professzor szerint a digitális kiadványnak nem feladata a nyomtatott könyv másolása, meg kell kísérelnie kialakítani saját grammatikáját és szerkezetét. „Még fel kell fedeznünk az új interaktív médium nyelvét. Szakítanunk kell az ismeretek közvetítésének kitaposott útjával” – mondta.
Egyre több diák használ olyan táblagépeket, mint az iPad. A saját tankönyvekkel rendelkező  egyetemek előtt pedig nyitva áll az út a digitális tananyag kiadására.

Az Apple egy idei New York-i rendezvényén reklámozta az iPadben rejlő oktatási lehetőségeket bemutatva a digitális érintőképernyős tankönyvek új generációját. Az iTunes U szolgáltatásával, amely vezető egyetemek előadásainak és kurzusainak anyagát ingyenesen kínálja  letöltésre, ugyancsak egyre többen élnek világszerte. A Massachusetts Institute of Technology (MTI) pedig márciusban indította el első ingyenes online előadássorozatát, amely a tekintélyes műszaki egyetem kampuszán elhangzó előadásokkal párhuzamosan zajlik. A júniusig tartó kurzust világszerte 90 ezer diák hallgatja - számolt be róla a BBC.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X