-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Rendkívüli zenei kalandba vágott egy olasz zenészcsalád: életre keltették a 16. századi olasz festményeken ábrázolt hangszereket, és játszanak is rajtuk.
Kíváncsi voltam, milyen a hangja egy olyan hangszernek, amely semmilyen zenetörténeti szakkönyvben nem szerepel, még neve sincsen, soha senki nem hallotta játszani, sőt valójában azt se tudjuk, hogy hogyan kell használni – magyarázta a Corriere della Sera olasz napilap online televízió csatornájának a reneszánsz hangszerek modern mestere Adriano Sangineto.
A Sangineto ismert névnek számít Monza városában, ahol a család tagjai hangszerkészítőként és zenészként dolgoznak. Adriano hegedűkészítő, de leginkább arra az általa „cimbalomhárfának” nevezett hangszerre büszke, melyet a reneszánsz festményekről másolt le. Leonardo da Vinci, Piero di Cosimo, Giorgione képeit tanulmányozva keresi a festők művein főszerepet játszó vagy éppen puszta díszletként használt hangszereket.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„Kihívást jelent számomra, mivel nem csak azt kell kitalálnom, miként valósítsam meg a hangszert, hanem azt is, hogyan játsszak rajta. Furcsa, szokatlan hangok születnek, de a végére zene lesz belőle” – mondta Sangineto, aki rokonaival koncerteket is ad – kizárólag reneszánsz festményekről származó hangszerekkel.