-
mederi: @szigetva: 19 Ami kezdeti feltételezéssel indul, nem cáfolható, de rendszere bizonyítható,...2021. 03. 01, 08:46 Mi végett kell beszólni?
-
szigetva: @mederi: A hozzászólásaidra nehéz reagálni, mert amit írsz azt nem nagyon lehet a nyelvtud...2021. 02. 28, 13:08 Mi végett kell beszólni?
-
mederi: Az ok és a cél szavak használata -mint a "miatt" és "végett"- esetében, szerintem azért cs...2021. 02. 28, 12:45 Mi végett kell beszólni?
-
szlagy1: Én ebből a 10-ből szívesen kivenném Esterházyt, Nádast, Konrádot, Hemző Károly (fotográfus...2021. 02. 26, 17:19 Kik a legtöbbet idegen nyelvre fordított...
-
mrregisterz: Egy újságíró írta: B. Krisztián ígéretéhez híven elfogadta a büntetést, de az ügyész súlyo...2021. 02. 26, 10:54 Mi végett kell beszólni?
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Már nem a Google, hanem a BMW a legnépszerűbb márka egy csaknem 50 ezer fogyasztó megkérdezésével végzett globális felmérés szerint.
A Reputation Institute vállalati tanácsadó cég vizsgálata szerint a Google az egy évvel korábban elfoglalt első helyről a hatodik helyre csúszott, a BMW pedig a negyedikről az elsőre ugrott, megelőzve a Sony-t és a Disney-t.
Az évente készített felméréssel 100 globálisan tevékenykedő óriásvállalat megítélését vizsgálják. Az idei adatok szerint a BMW reputációját elsősorban a német autógyártás egészét övező elismertség segíti. A német kocsik hírnevét jelzi az is, hogy a legjobb tíz között van a Daimler és a Volkswagen is.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Google már nem számít fiatalosnak és innovatívnak, a fogyasztók a beérkezett, átlagos informatikai óriásvállalatok között tartják számon a céget, amelynek megítélését ráadásul kikezdte a Yahoo, a Microsoft és az Apple ellen vívott konkurenciaharc.
Ugyanakkor a Sony a Playstation több millió felhasználóját érintő adatvesztési ügye ellenére megőrizte a második helyet, a szakértők szerint azért, mert a japán cég évtizedek munkájával kellően erős márkát épített fel ahhoz, hogy a fogyasztók elnézzék a hibát – ismertette a felmérés eredményeit szerdán a Financial Times Deutschland című német üzleti lap.
A legjobb tíz között az egyetlen új szereplő a Microsoft. A fogyasztók elsősorban a felelősségteljesnek érzett vállalatirányítást értékelik. A cég arculatának ezt az elemét az alapító Bill Gates jótékonykodása, társadalmi felelősségvállalási projektjei révén sikerült kiemelni – vélik a New York-i központú Reputation Institute szakértői.
A nagy vetélytárs Apple a második helyről az ötödik helyre csúszott le, ami az alapító Steve Jobs halálát tekintve nem rossz eredmény – állapították meg. A márka megítélését a kínai beszállítók üzemeiben uralkodó körülményekről szóló sajtójelentések rontották a felmérés szerint.