Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75222
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
Janika: Ahhoz hogy Isten létezéséről vagy nem létezéséről érdemben lehessen érvelni, először abban kell megegyezniük a vita partnereknek hogy mit tekintenek létezőnek, továbbá mit tekintenek Istenek. Ez a két...
2014. 05. 26, 20:48
Az ateizmus kezdetei
Roland2: @Grant kapitány: De, a muszlimok szerint a keresztények is ugyanabban az istenben hisznek, mint ők.
" S ha Allah nem tartotta volna vissza az embereket - egyiket a másik által - , bizony leromboltatta...
2014. 05. 26, 20:14
Az ateizmus kezdetei
Grant kapitány: @deakt: A szentháromság tana miatt a keresztények istene nem lehet azonos Allahhal. A Korán tagadja, hogy Allah több személy lenne. Azonkívül azt állítja, hogy Jézus nem volt Isten fia, csupán próféta...
2014. 05. 26, 19:11
Az ateizmus kezdetei
Klima László: @Sultanus Constantinus: Ne gyártsunk összeesküvés-elméleteket! Inkább gratuláljunk Zegernyei kollégának a plágium bravúros fölfedezéséért! Nem is tudom, mit csinálna a hazai finnugrisztika nélküle!
2014. 05. 26, 18:40
Világjárók az ősi csapásokon
Avatar: @deakt: Jézus a keresztény hit szerint viszont nem próféta, hanem a Fiúisten, aki egylényegű az Atyával. A zsidók és a muszlimok szerint ez istenkáromlás.
2014. 05. 26, 17:53
Az ateizmus kezdetei
tanyasi: sadvidya.hupont.hu/
2014. 05. 26, 16:49
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
tanyasi: hun: Honnan ez a hajszálpontos információ?! Mint valami szemtanú.
2014. 05. 26, 16:47
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
tanyasi: Ez miért nem hiteles?: "Unde Blackis commixtiliteris eorum uti perhibentur." / Simonis de Keza ; Chronicon Hungaricum Elegans Opusculum, 6§./
2014. 05. 26, 16:45
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
deakt: @Grant kapitány: legfeljebb a görög, római vagy azték istenekhez képest. A muszlim, zsidó és keresztény hitben Isten ugyanaz.
(Például Jézus az iszlámban is próféta, csak szerintük nem az igazi.)
2014. 05. 26, 15:56
Az ateizmus kezdetei
deakt: Egy ateizmusról szóló beszélgetésfolyamba én nem kevernék semmilyen egyházat ... amúgy pedig :
biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=40&c=18&v=20#v18
2014. 05. 26, 15:53
Az ateizmus kezdetei
alfabéta: A nyest megoldása szerintem még rosszabb, mint az eredeti, mert a szándékolt és a vicces értelmezése mellett ad még egy harmadik lehetőséget is, ami az eredetiből nem olvasható ki:
1) Felhívjuk vendég...
2014. 05. 26, 14:48
Az értékmegörzés használata
Sultanus Constantinus: "A szöveg az ELTE Finnugor Tanszékének honlapjáról származik, tulajdonosa Klima László kollégánk."
Kicsit viccesre jött ki ez a mondat, mintha ezt a cikket nem ő írta volna. :)
2014. 05. 26, 14:26
Világjárók az ősi csapásokon
Yogi: A Gondolat Világjáróknak - tudtommal - összesen 185 kötete jelent meg. Bár az utolsóban a 186-os szám szerepel, de a 185. valószínűleg nem jelent meg (vagy sima számozási hiba, ami többször előfordult...
2014. 05. 26, 13:56
Világjárók az ősi csapásokon
Nullius: @Avatar:
"Nagyon sok magát katolikusnak mondó ember is a gyakorlatban ateistaként él."
Egyetértek.
"Ha megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is megtartottam Atyám parancsait, ...
2014. 05. 26, 13:51
Az ateizmus kezdetei
Sultanus Constantinus: "Az értékmegőrzés használata szerkezet „odaérthető alanya” ugyanis nem feltétlenül egyezik meg a megszólítottakkal."
Lehet, hogy rosszul értem, de ezen az alapon akkor sem feltételenül egyezik, ha "ér...
2014. 05. 26, 13:09
Az értékmegörzés használata
Szalakóta: Gyöngyszem:
"Erre a helyre reklámeszköz telepítését végezzük."
2014. 05. 26, 12:52
Az értékmegörzés használata
Szalakóta: Nem lehet ráfogni, hogy maga a nyelv hangzása irritálta volna, mert akkor még menthető lenne, hiszen csak akkor kezdte el irritálni, amikor megtudta, hogy magyarul beszélnek. Ráadásul magától a nyelve...
2014. 05. 26, 12:49
Irritáló lehet a magyar szó
Avatar: @Nullius: Nagyon sok magát katolikusnak mondó ember is a gyakorlatban ateistaként él. Nem járnak templomba még vasárnaponként sem, nem szoktak gyónni, szinte semmit nem tartanak be az egyház katekizmu...
2014. 05. 26, 12:48
Az ateizmus kezdetei
Nullius: @Avatar:
"Van, akit nem is foglalkoztat ez a kérdés"
Lehet, de aki nem számol Isten létezésével, az a gyakorlatban ateistaként él. Ezért gondolom úgy, hogy ezt a lovat, mármint az agnoszticizmust, nem...
2014. 05. 26, 11:30
Az ateizmus kezdetei
Janika: @Sultanus Constantinus: köszi :-)
2014. 05. 26, 10:58
Miért férfi a Nap?
Janika: @Krizsa: "Az angol ... hagyjuk a fenébe", ok hagyjuk :-)
"A magyar... a hébernél is sokkal idősebb. Sarkall, serkent."
Na ez már érdekesebb. Az a tény, hogy fütyüléssel is lehet valakit buzdítani, sar...
2014. 05. 26, 10:47
Nincs szavuk a hétfejű sárkányra?
dekadenci: Erről a metróban bemondott szöveg kétértelműsége jut eszembe:
"Déli pályaudvar, végállomás. Kérjük tisztelt utasainkat, hogy hagyják el a járművet, és erre figyelmeztessék utastársaikat is."
"Utastárs...
2014. 05. 26, 10:42
Az értékmegörzés használata
Sultanus Constantinus: @Janika: Nem, a "sun" az indoeurópai *sHowl-nak egy -n végű függő esetéből származik, a "son" pedig egy *seuH- tőből. Ezek nagyon rövid szavak és a két leggyakoribb mássalhangzót tartalmazzák, tehát n...
2014. 05. 26, 10:37
Miért férfi a Nap?
Janika: Még egy érdekssség:
A SON és SUN szavak elég hasonlóak, kiejtésben még inkább.
Talán ez is arra vezethető vissza, hogy a Nap a férfi?
2014. 05. 26, 10:02
Miért férfi a Nap?
mederi: Ehhez a témához (is) tartozik szerintem a "vajon" helyesírásával kapcsolatos véleményem, amiről már máshol is szóltam.
Pl.
-Bíróságon vagy tényfeltáró beszélgetés során, ahol adott felszólításra vagy ...
2014. 05. 26, 09:11
„Vanni” és „vejszn”, a két fantom
Grant kapitány: @Avatar: "Az ateisták jelentős része agnosztikus ateista"
Ez valóban így van, csak azért nem akartam így fogalmazni, mert az "agnosztikus" és az "ateista" definíciói ellentmondanak egymásnak, vagy ink...
2014. 05. 26, 06:23
Az ateizmus kezdetei
hun: de azért még egyszer h tiszta legyen:
ga-winnan, winnan azt jelentette h 'szenvedni' ahogy azt néhány hozzászólással alább és a könyben is megtalálod (a hunok 380-ban indultak meg nyugatra)
2014. 05. 25, 22:12
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
Sultanus Constantinus: Szerintem meg trükkfelvétel. Gyanús, hogy előtte elmegy a kamera, majd amikor újra mutatja, nincs ott a zöld folt, és mintha az imádkozó sáska sem ugyanaz lenne, mint a videó elején. Szóval lehet, hog...
2014. 05. 25, 22:11
Sosem tudhatod, mi rejtőzik benned!
hun: gót nyelv Kr.u.350:
books.google.sk/books/about/A_Moeso_Gothic_Glossary_with_an_Introduc
2014. 05. 25, 22:09
Lázár barát alkotta-e meg a székely ábécét?
Avatar: @Szalakóta: Sajnálom, de tévedésben vagy. Az ateisták jelentős része agnosztikus ateista, akik nem állítják, hogy isten(ek) nem létezhet(nek), egyszerűen csak nem hisznek benne. Van, akit nem is fogla...
2014. 05. 25, 21:49
Az ateizmus kezdetei
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 1262
| 1263
| 1264
| 1265
| 1266
| 1267
| 1268
| 1269
| 1270
| 1271
| 1272
...