Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75220
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
VG: Tomka Péter abszolut és elismert szaktekintély volta csak egy udvariassági formula lehet ebben a cikkben; legfeljebb a hasonlóképpen rovásnemismerő régészek között lehet elfogadható. Én másképpen jell...
2015. 10. 29, 08:33
25 éve a Hadak Útján
Fejes László (nyest.hu): @GéKI: „ Ilyen modell azonban nem igen volt a történelemben” Közép- és Dél-Amerikában úgy terjedt el a spanyol, hogy közben nem volt tömeges spanyol bevándorlás. DE Észak-Amerikában sem az angol anyan...
2015. 10. 29, 08:22
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @szigetva:
Az egészen biztos, hogy tőlem, soha nem olvashattál effélét, mert a magyar nyelv, finnugorságával, vagy bármi másságával, kapcsolatban, soha nem írtam semmit - mivel nem is értek hozzá. Ez ...
2015. 10. 29, 06:37
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
elhe taifin: @Krizsa:
"minden nyelvészettel kapcsolatos írásom copyright."
De hát nincsenek is ilyen írásaid!
Áltudományos ugyan dögivel van, de az meg kinek kell?
2015. 10. 29, 03:29
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Túlképzett Tanyasi Troll: @El Vaquero: Hát azt nem tudom, kitől hallani az <rr>-re [ɾː]-t, nekem ez biztos nagyon furcsa lenne. :-) Én kisgyermekként raccsoltam (többféle verziót is használtam, leginkább [ʋ], [ʁ]), de lo...
2015. 10. 28, 23:14
Hosszú és rövid
vargamate: Nadivereb, én ugyan hallottam a Goldilocks meséről, és szerintem van egy-két amerikai rajzfilm, amiben utalnak rá, szóval talán többen is ismerik, de abban egyetértek, hogy nem ülne a poén. Annyira az...
2015. 10. 28, 22:57
Akaszd csak fel a kabátod a platnisütőre, úgyis egy féreg vagy
Krizsa: Néha előfordul, hogy olyan összegezéseket írok ide, amit még máshova nem. Sem a könyvem nincs (mert a most készülő 2. kiadás) még nincs kinyomtatva - de a honlapmon sincs.
Szóval figyelj oda: minden n...
2015. 10. 28, 22:52
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Krizsa: @GéKI: A Szabados cikkel jórészt egyetértek, kivéve a Julinus témát, amről már részletesen megírtam a kétségeimet. 1. Valójában a pápa küldte őket a tatárokat kikémlelni. Attól még a szabadidejükben a...
2015. 10. 28, 21:54
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
szigetva: @GéKI: Nagyon a bögyödben van ez a komment. Nekem meg az volt igen visszatetsző, amikor többször is erről olvashattunk itt.
2015. 10. 28, 20:58
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Krizsa: @GéKI: Dehogynem érdekel, kösz. Nem engedte magát kiprintelni (a cikk), de már elolvastam. Majd jövök...
2015. 10. 28, 20:41
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @Untermensch4:
Ellentétben veled – csak röviden!
Én minden eddigi kommentemben arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a RENHÍREK egyes publikációi, nem a finnugrisztika tudományos állításait ...
2015. 10. 28, 20:37
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @Krizsa:
Bár tudom, hogy neked ez nem oly fontos, - nekem viszont igen - de Szabados ebben az írásban azt is fejtegeti, hogy a László Gyula féle "kettős honfoglalás" - egyáltalán nem biztos, hogy meg ...
2015. 10. 28, 20:30
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @Untermensch4:
"magad is ilyen összemosás révén kívánod kiütni a magyar nyelv finnugor származását"
Légy szíves és ne erőlködj, az én analizálásommal. Aki azt sem vette eddig észre, hogy a "finnurizmu...
2015. 10. 28, 20:25
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
GéKI: @Krizsa:
Küldök egy linket.
www.academia.edu/17318204/Szabados_Györ...I._Szeged_2015._3_15
Szabados ebben a publikációban azt fejtegeti, hogy a 7.-12. században a „magyar nyelvűek” legalább három tömb...
2015. 10. 28, 20:05
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
nadivereb: A Goldilocks-poén szerintem nem ülne magyarul, annyira nem elterjedt mese itthon (javítsatok ki, ha tévedek). De persze ami lett belőle, annak semmi értelme.
A hibachi lehetett volna szinte bármi, ami...
2015. 10. 28, 19:18
Akaszd csak fel a kabátod a platnisütőre, úgyis egy féreg vagy
Untermensch4: @arafuraferi: Véletlenül kétértelmű lett. Ahogyan a skandinávok is többek a vikingeknél (pusztán a történelem haladásával járó változások/fejlődés okán), úgy mi sem a "hun 1.0" verzión futunk. És a mo...
2015. 10. 28, 19:09
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
arafuraferi: @Untermensch4: Lesz még Amerika magyar gyarmat.:-)
2015. 10. 28, 18:37
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Krizsa: @GéKI: Kösz. Utánanéztem, habár eddig is szkeptikus voltam:-). Szóval jól gondoltam.
2015. 10. 28, 18:36
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
arafuraferi: @GéKI: "Én erre gondoltam, amikor megírtam.... " Az egész cikk a nyelvről szól, az idézett részlet is.
@GéKI: "...eltelt az egy év..." Még egy év, és megkapod az index komment-jogsit. Most még túl kor...
2015. 10. 28, 18:23
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Untermensch4: @arafuraferi: "...nagy- és középhatalmi szinten..." :) Nyilván valamennyire rokonaik vagyunk, a teljes azonosítást tartom hülyeségnek. Többek vagyunk, csak pillanatnyilag a középhatalmi szint alatt. :...
2015. 10. 28, 18:03
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Untermensch4: @GéKI: Eddig úgy tűnik hogy a személyes háborúidat két fronton vívod. Egyrészt egy-egy konkrét személy ellen, morális megfontolásból (ahol az indok számít mert a módszerekben te sem vagy válogatós bár...
2015. 10. 28, 17:59
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
shanditiredum: @nadivereb: micsoda, kisokos?
buja:
szlovák. bujné bujaré bujnieť (növényzet is, és emberi vonás is)
angol buoyancy (joyfulness)
Metaphoric sense of "a lifting of spirits" was in Latin and has always ...
2015. 10. 28, 17:31
Érvek a finnugor nyelvrokonság mellett
szigetva: @Irgun Baklav: A rövid [a] nekem kihaló (kihalt?) variánsnak tűnik. Ami bejön, az a hosszú [ɑː]: www.nyest.hu/hirek/hosszu-es-rovid (a 3. kommentedre utalva is).
Azt persze gondoltam, hogy az [a]–[aː]...
2015. 10. 28, 16:08
IPA csak egy van?
Irgun Baklav: @Irgun Baklav: Ha nagyon erőlködnénk, talán a h[a]ló, h[ɒ]ló, h[aː]ló mellett még az a, á, ā-hoz (/ɒ/, /aː/, /ɒː/) is lelnénk (kissé papírízű) minimális párokat {ara <> ára <> a-ra (arra?)...
2015. 10. 28, 15:43
IPA csak egy van?
Irgun Baklav: "magyar /bank/, de [baŋk], [bãŋk], [bɑ̃ŋk], [bɒ̃ŋk]; angol /baŋk/, de [bæŋk], [bæ̃ŋk], stb."
Ha elvonatkoztatunk attól, hogy ez a példa a szemléltetés kedvéért lett így kiválasztva, akkor némileg azér...
2015. 10. 28, 15:34
IPA csak egy van?
Kormos: @benzin: Találkoztam már vele, csak nem Nokia 2700c készüléken, amelyen a betűktől jobbra főleg a mutató ujjam töve található, a betűk pedig valójában számok. Egyéb kérdés?
2015. 10. 28, 14:58
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kormos: @benzin: Találkoztam már vele, csak nem Nokia 2700c készüléken, amelyen a betűktől jobbra főleg a mutató ujjam töve található, a betűk pedig valójában számok. Egyéb kérdés?
2015. 10. 28, 14:57
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
benzin: @Kormos: Találkoztál már azzal a nagy furcsa formájú billentyűvel a betűktől jobbra ? Csodákat tesz a szöveg olvashatóságával, egyszer próbáld ki !
2015. 10. 28, 14:45
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Kormos: A nyelvok morfológiai típusainak kérdését itt elég problémásnak tartom. Mármint a cikkben. Két különböző felosztás keveredik, vagy a szerző keveri össze őket, vagy a megfogalmazás zavaros annyira, hog...
2015. 10. 28, 13:55
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
Fejes László (nyest.hu): @GéKI: „Én most itt, megígérem, hogy nem provokálok többet”
Előre is köszönjük.
2015. 10. 28, 13:55
Mi bizonyítja, hogy a magyar nyelv finnugor?
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 591
| 592
| 593
| 594
| 595
| 596
| 597
| 598
| 599
| 600
| 601
...