-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A szépírás- és kalligráfiaórák számának megemelésével próbálja a kínai fiatalokat több kézírásra ösztönözni szeptembertől az oktatási minisztérium.
A számítógépek, mobiltelefonok és más digitális eszközök mindennapos használata következtében a kínai fiataloknak egyre kevésbé megy a kézírás, így a héten kezdődő tanévben az általános és középiskolákban növelik az írásórák számát. Az általános iskolák 3-6. osztályában mostantól heti egy alkalommal kötelező lesz a szépírás, a középiskolások számára pedig választható kurzus a kalligráfia.
A kínai írásjegyek bevitelét megkönnyítő billentyűzetek és a latin ábécés pinyinátírást használó eszközök elterjedése forradalmasította a kínai karakterek miatt nehézkes kommunikációt, ugyanakkor a jóval lassabb kézzel való írás háttérbe szorulását eredményezte. Ráadásul a nyelv sajátossága, hogy az írásjegyek a hangzástól függetlenül adják a jelentést, és fordítva: hiába tudja valaki kiejteni az adott szót, nem feltétlenül képes le is írni azt. Ma tömegek szembesülnek azzal, hogy nem tudják papírra vetni a gyerekkorukban tanult szavakat.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A minisztérium rendelete komoly vitát generált a kínai internetezők körében, ugyanakkor a Hszinhua (Xinhua) hírügynökség honlapjának közvélemény-kutatásán a csaknem tízezer válaszoló több mint 80 százaléka támogatta az ötletet. A téma a hét végén a kínai Twitter, a Sina mikroblog legnépszerűbb témái közé is bekerült.
A támogatók a szépírás hagyományőrző jellegének fontosságát és a kalligráfia művészeti értékét hangsúlyozták. Az ellenzők szerint a pluszórák már az amúgy is túlságosan leterhelt iskolások életét nehezítik majd tovább, és még inkább nyomás alá helyezik a diákokat.