-
Kincse Sz. Örs: @Sándorné Szatmári: két dolog ad irgalmatlan sok munkát nekünk úgy is, hogy a nyestnek jó ...2025. 02. 03, 12:13 Ál- és Tudomány
-
bm: @Szalakóta: Igen, ahogy ez a cikkben is említve van. Sajnos belekerült a cikkbe egy olyan ...2025. 02. 01, 08:09 A meg nem értett maki
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 40 @Sándorné Szatmári: 41 válaszomhoz kiegészítés ként: Az általános minősítést...2025. 01. 23, 09:51 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: Nyilván el kell fogadjam a döntéseteket. Megjegyzem az alábbi kérdés, amit a neten olvasta...2025. 01. 21, 09:37 Ál- és Tudomány
-
szigetva: A „post-truth'' értelmetlen hozzászólásokat a továbbiakban is törölni fogjuk.2025. 01. 20, 11:57 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Duolingo platformját még inkább felhasználóbaráttá, személyesebbé és hatékonyabbá fejlesztik.
Több millió dollárt fektetett be a Duolingo, ingyenes nyelvoktató alkalmazásba a Google befektetési alapja, a Google Capital – közölte az applikáció fejlesztője az MTI-vel. A tájékoztatás szerint az összegből a Duolingo platformját még inkább felhasználóbaráttá, személyesebbé és hatékonyabbá fejlesztik, valamint az alkalmazás tovább terjedhet az oktatási intézményekben is.
Az applikációt több mint 100 millió – ezen belül is 620 ezer magyar – felhasználó töltötte le világszerte, az iskolák számára elérhető felületen pedig több mint 100 ezer tanár regisztrált, egyesek a nyelvkönyveket helyettesítették a rendszerrel, mások az alkalmazás teljes tanmenetét használják.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A Duolingo mobil-alapú, egyénhez alkalmazkodó és játékos felülettel rendelkezik, a vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csapata minden felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használják fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív nyelvkurzusokat hozzanak létre. A cég korábbi tájékoztatása szerint crowdsourcing modellen keresztül teremti elő a működéséhez szükséges forrásokat. Miután egy felhasználó megtanulta például az ételek megnevezését, lefordíthat egy menüt. Ezeket a fordításokat a cég továbbértékesíti nagy, nemzetközi médiavállalatok számára. A Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között volt a CNN és a BuzzFeed amerikai hírportál. A vállalat megalakulása óta több kockázatitőke-befektetőtől is kapott támogatást, így a Union Square Venture 2011-ben 3,3 millió dollárt, a NEA 2012-ben 15 millió dollárt, Kleiner Perkins Caufield&Byers pedig 2014-ben 20 millió dollárt invesztált a cégbe.