nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Orosz főszerkesztőt menesztettek

Vlagyimir Putyin miniszterelnök megsértése miatt menesztették kedden a tekintélyes orosz hetilap, a Kommerszant – Vlaszty főszerkesztőjét és a lapkiadó holding vezérigazgatóját.

MTI | 2011. december 14.
|  

Makszim Kovalszkij, a hetilap főszerkesztője nem bánja, hogy az ominózus anyagot elhelyezte a lap legutóbbi számában. Szerinte a Kreml késztette a lap tulajdonosát arra, hogy őt távolítsa el a lap éléről, amelyet 12 évig irányított. Borisz Berezovszkij, a Londonban élő orosz iparmágnás máris bejelentette, hogy munkát ad neki.

Kovalszkijon kívül Andrej Galijevet, a Kommerszant holding vezérigazgatóját is eltávolította Aliser Uszmanov, a cég fő részvényese, rögtön a lap megjelenését követően. „Az ilyen anyagok kisebb huliganizmussal vetekszenek” – közölte a fémipari mágnás, aki szerint az elbocsátás oka az újságírói etika megsértése volt. Azt sem zárta ki, hogy beperli az újságírót.

Uszmanov a Metalloinvest tulajdonosa, és a londoni Arsenal futballklub is részben az övé.

Demjan Kudjravcev, a Kommerszant lapkiadó vezérigazgatója is beadta a felmondását, mert felelősnek tartja magát a történtekért, a tulajdonos azonban még nem fogadta el a kérelmét.

Vszevolod Bogdanov, az Orosz Újságírószövetség elnöke elsietettnek nevezte Kovalszkij menesztését, előbb ki kellett volna alaposan vizsgálni az ügyet. Szerinte hasonló esetek azért történhetnek meg, mert az újságírás az üzleti élettel keveredik.

A Kommerszant – Vlaszty (Hatalom) hétfői számában a december negyediki oroszországi parlamenti választásokon történt – Putyin pártja, az Egységes Oroszország által elkövetett – állítólagos visszaélésekről szóló cikkek jelentek meg.

A hetilap borítóján egy Vlagyimir Putyin kormányfőt ábrázoló fotó szerepelt az Egységes Oroszország párt nevével és rajta a felirat: „Hogyan hamisították meg a választásokat: a szemtanúk beszámolnak”.

A 29.oldalon egy olyan szavazólap volt látható, amelyen a Jabloko pártot jelölték be és Putyinnak szóló obszcén kifejezést írtak rá. A kommentár szerint: „a szavazólapot helyesen töltötték ki, mégis érvénytelenítették”.

Veronyika Kucillo, a Kommerszant – Vlaszty főszerkesztő-helyettese azzal magyarázta a Londonban készült fotó közlését, hogy az szerintük bizonyította a visszaéléseket.

Vlagyimir Putyin kormányfő, aki 2000-2008 között már betöltötte az államfői posztot, indul a 2012. március 4-ére kiírt elnökválasztáson. Ezúttal 6 évre választhatják meg. A közvélemény-kutatások szerint továbbra is ő Oroszország legnépszerűbb politikusa, és valószínűsíthetően megnyeri az elnökválasztást jövőre is. Népszerűsége azonban a múlt hónapban is csökkent.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X