-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 "Miért pont ez a két nyelv?" Mármint az (illír-) pannon - kelta (==> a k...2024. 10. 12, 10:34 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Miért pont ez a két nyelv? Az illírből főleg csak tulajdonnevek és pár...2024. 10. 10, 07:37 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: A szer szó sokoldalú jelentése a MAI magyar nyelvben amire gondoltam és amiről ...2024. 10. 06, 20:07 Ál- és Tudomány
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azért inkább a tudományos forrásokat ajánlanám: uesz.nytud.hu/index.ht...2024. 10. 06, 14:26 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 18 Kiegészítés:" Szerintem pontos magyarázatot kaphatunk a "szer" szó ...2024. 10. 06, 14:20 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Híd programokban részt vevő pedagógusok a diákokat egyéni képesség- és személyiségfejlesztéssel készítik fel a munkába állásra és az önálló életkezdésre.
Az ősszel induló 2014/2015-ös tanévben összesen 103 állami és öt nem állami fenntartású intézmény kapta meg a jogosultságot a köznevelésben a felzárkózást segítő, úgynevezett híd programok elindítására; az állami iskolák közül 95 tartozik a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) irányítása alá, nyolc intézmény a Földművelésügyi Minisztérium szakiskolája – tájékoztatta a Klik kedden az MTI-t. A programok képzéseire javító- és osztályozó vizsgáik eredménye alapján 2014. szeptember 1-jéig még beiratkozhatnak a tanulók.
A tájékoztatás szerint a programra egyrészt azok az általános iskolát végzett fiatalok jelentkezhetnek, akik speciális élethelyzetük és tanulmányi eredményük miatt nem tudtak továbbtanulni, másrészt azok a gyerekek csatlakozhatnak, akik valamilyen oknál fogva nem képesek befejezni az általános iskolát. Olyan osztály is szervezhető, amelynek tanulói az általános iskolai tanulmányaikat a tankötelezettségük végéig nem tudták teljesíteni, és hat általános iskolai évfolyamnál kevesebbet fejeztek be.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Azok a tanköteles korú tanulók, akik alapfokú iskolai végzettséggel rendelkeznek, de középfokú iskolába nem vették fel őket, tanulmányaikat a Híd I. programban folytathatják. Azok viszont, akik alapfokú iskolai végzettséggel nem rendelkeznek, de legalább hat általános iskolai évfolyamot elvégeztek, azt a tanévet követően, amelyben tizenötödik életévüket betöltik, a Híd II. programban tanulhatnak tovább.
A Híd I. programban a tanulók közismereti oktatásban részesülnek. A Híd II. program 10 hónapos változata a szakképzésben való továbbtanulásra készíti fel a diákokat; szakmai alapokat ad, de rész-szakképesítést nem. A 20 hónapos Híd II. képzések a jelentősebb alapkompetencia-hiányokkal küzdő tanulóknak rövidebb képzési idejű részszakképesítés mellett hosszabb közismereti képzést nyújtanak, míg a felkészültebb tanulók hosszabb képzési idejű részszakképesítésben és alacsonyabb arányú közismereti képzésben részesülnek – olvasható a Klik közleményében.
A közlemény szerint a programok lehetővé teszik, hogy a diákok szakmát tanuljanak, megtalálják helyüket az életben, visszanyerjék önbecsülésüket és versenyképes tudáshoz jussanak. A képzések kiemelt célja – összhangban az Európai Unió stratégiai célkitűzésével –, hogy minél kevesebben legyenek olyanok, akiknek nincs befejezett alap- és középfokú végzettségük, s akik emiatt esélytelenül lépnének a munkaerőpiacra. A Híd programokban részt vevő pedagógusok a diákokat egyéni képesség- és személyiségfejlesztéssel készítik fel a munkába állásra és az önálló életkezdésre – írták.