-
ganajtúrós bukta: @nasspolya: Igen. Utána nem adják meg a felvételinél a plusz pontokat. Azt hiszem B2 valam...2025. 01. 18, 18:57 Ismerjük vagy használjuk?
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: Számít valahol, hogy lejárt-e a 2 év vagy az államilag akkreditáció?2025. 01. 18, 16:18 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: Arról nem is beszélve hogy nincs C2-es szint magyar nyelvvizsgán, aminek a megszerzése sze...2025. 01. 13, 14:12 Ismerjük vagy használjuk?
-
ganajtúrós bukta: A legrosszabb a magyar nyelvvizsga rendszerrel kapcsolatban, hogy egy IELTS nyelvvizsga ho...2025. 01. 13, 14:09 Ismerjük vagy használjuk?
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A kizárólag általad feltételezett [tő] → [kő] nem metatézis, nem hangá...2025. 01. 12, 16:21 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Országos kompetenciamérést rendeztek a héten az általános és középiskolákban. A matematikai és a szövegértési készségeket vizsgálták.
Országos kompetenciamérést végeztek az általános és középiskolákban május 26-án, melynek keretében negyedik, hatodik, nyolcadik és tízedik osztályos tanulók szövegértését és matematikai képességeit vizsgálták. A felmérést 2001 ősze óta évente rendezik meg, az idei mérés eredményét pedig jövő tavasszal kapják meg az oktatási intézmények – olvasható a delmagyar.hu-n.
A negyedik, hatodik, nyolcadik és tízedik évfolyamos diákok szövegértését és matematikai képességeit mérték a szerdai négyórás feladatsor, az úgynevezett országos kompetenciavizsgálat során az összes általános és középiskolában. Az előbbieken kívül a dolgozat része volt egy, a diákok családi hátterét felmérő kérdőív is, melynek eredményeit az értékelésnél is figyelembe veszik, hiszen ebből derül ki, mekkora szerepet játszik az iskola a diák tanulmányi eredményében.
A negyedik évfolyamos alapkészség-mérés tesztfüzeteit a Képességfejlesztési Kutatóközpont, a hatodik, nyolcadik és tízedik évfolyamos tesztfüzeteket pedig az Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztálya állította össze. A felmérést, amit idén nyolcadik alkalommal végeztek el, már 2001 ősze óta évente kitöltik, ahol pedig három egymást követő vizsgálat alapján rossz a tanulók teljesítménye, ott intézkedési tervet kell kidolgozni.
Legutóbb 2009 májusában végeztek kompetenciamérést. A mostani eredménye jövőre, 2011. februárjában lesz elérhető az iskolák számára.