-
Sándorné Szatmári: @szigetva: A szer szó sokoldalú jelentése a MAI magyar nyelvben amire gondoltam és amiről ...2024. 10. 06, 20:07 Ál- és Tudomány
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azért inkább a tudományos forrásokat ajánlanám: uesz.nytud.hu/index.ht...2024. 10. 06, 14:26 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 18 Kiegészítés:" Szerintem pontos magyarázatot kaphatunk a "szer" szó ...2024. 10. 06, 14:20 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: Ezt a Wikipédia oldalt hu.wikipedia.org/wiki/Eraviszkuszok úgy vélem érdemes megtekinteni....2024. 10. 04, 08:19 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: Kiegészítő vicc: - "Micsoda 'szír szar szertelen hangszeren' süvölt be...2024. 10. 01, 09:16 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Előnyt lehet és kell szerezni a fogyatékosságból, ha a képességekre és nem a hiányosságokra fókuszálunk.
Tagállami, európai és nemzetközi szinten is kulcsfontosságúnak nevezte a fogyatékos és sajátos nevelési igényű fiatalok képzését Per Gunnvall, Az EADSNE nem uniós ügynökség, független az EU-tól, ugyanakkor az uniós tagállamok, valamint Izland, Norvégia és Svájc oktatási minisztériumai hozták létre, munkáját az Európai Bizottság és az EP is támogatja.Az Európai Ügynökség a Sajátos Nevelési Igényű Tanulók Oktatásának Fejlesztéséért (EADSNE) elnöke szerdán az Európai Parlamentben, a Vocational education and training for all című tanulmány bemutatásakor. A tanulmányt 26 ország 55 szakértője készítette, akik 28 helyen elemezték a fogyatékkal élő vagy sajátos nevelésű fiatalok képzését. A kutatók fő következtetése pedig az, hogy azok a gyakorlatok, amelyek az ilyen fiatalok képzésében beválnak, azok jó és hatékony módszerek az összes többi fiatal esetében is.
Előnyt lehet és kell szerezni a fogyatékosságból, ha a képességekre és nem a hiányosságokra fókuszálunk – fogalmaz a jelentés. A tanulmány emellett azt hangsúlyozza, hogy mindenki számára lehetővé kell tenni azon képességek elsajátítását, amelyek az információs társadalomban különösen szükségesek a munkavégzéshez, és ennek kapcsán több figyelmet kell fordítani a fogyatékos fiatalokra, mert a dokumentum őket Európa egyik legsérülékenyebb csoportjaként azonosítja.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„Érdemes figyelni a tanulmányra, mert amellett, hogy megfogalmazza, „mi működik” a speciális nevelési igényű vagy a fogyatékos fiatalok esetében, azt is elemzi, hogy az „miért működik” és „hogyan működik”. Tehát nem elegendő csupán felmérni és elemezni ezt a kérdést, hanem mindig valós, élő gyakorlatokkal kell alátámasztani a szakmai ajánlásokat a jó gyakorlatok elterjesztése érdekében. Magyarország ebben mindig partner volt és lesz is” – hangsúlyozta Kósa Ádám fideszes európai parlamenti (EP-)képviselő, a tanulmány bemutatásának helyt adó konferencia házigazdája, aki siket, és az EP első jelnyelven kommunikáló tagja.
Rory O’Sullivan, a Killester College igazgatója példákkal igyekezett illusztrálni, hogyan lehet az elméleteket a gyakorlatban is sikerrel megvalósítani. „Ha a tanítványaink nem tudnak úgy tanulni, ahogyan tanítjuk őket, nekünk kell megtanulnunk, hogyan tanítsunk” – mutatott rá az igazgató.