-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Brand Camp marketing és kommunikációs szabadegyetem idén csaknem kétszáz fiatalt vonzott.
Idén a Balaton part helyett a belvárosban rendezték meg az évek óta nagy sikernek örvendő brand, marketing és kommunikációs szabadegyetemet, a Brand Campet. A kánikula sem riasztotta el azt a csaknem kétszáz fiatalt, akik a marketing- és reklámszakma nagyjaitól akartak előadásokat hallgatni. Idén a közösségi média és az önmenedzselés állt a középpontban.
Az este folyamán Gulyás Gábor, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának (MÜTF) tanszékvezetője rázta fel a babzsák fotelekbe süppedt fiatalokat a Te vagy a brand! témájával. Az előadó többek között beszámolt annak a kutatásnak az eredményeiről, amely diplomás pályakövető rendszer keretében a munkaerőpiac frissdiplomásokról alkotott véleményét vizsgálta. A fókuszcsoportos vizsgálatok azt találták, hogy a nyílt kompetenciák, a végzettség és a nyelvtudás mellett döntő szerepet játszik a jelentkező személyisége, a világról alkotott véleménye és lényeglátása is. A kiválasztás alapját képezi még a rátermettség, a problémamegoldás és strukturált gondolkodás is. Érdekes eredmény, hogy a munkáltatók nem a szakmai tudást és az elméleti alapokat helyezték előtérbe, hanem a munkavállalók „életre valóságát”, belső motivációit. Gulyás Gábor a Brand Camp-en felhívta a hallgatóság figyelmét az ember saját személyiségének, ön-brandjének fontosságára, majd a lelkes közönségét egy egynapos sikertréningre hívta meg a MÜTF-re, ahol évek óta oktatja erre a diákokat. A főiskolán először idén elinduló marketing mesterképzésében is szerepet kap a coaching.
A program előadásai napközben három téma köré épültek: a közösségi média, a nemzetközi és hazai marketing és a marketing és értékesítés kapcsolata is tartogatott néhány csemegét. Kovács Kristóf producer a termékek sikeréről beszélt, a Sanofi kommunikációs igazgatója, Rózsa Iván a CSR és PR kapcsolatát nemzetközi példákon keresztül boncolgatta, de még ebéd előtt népes közönség előtt beszélt Hadas Krisztina a közszolgálati és kereskedelmi tévézés ellentéteiről is.
A hallgatóság egyik legkedveltebb előadását Kismartoni Zsolt, a Facebook és az Est Média munkatársa tartotta a közösségi portál marketing szerepéről. A délutáni programok közül kiemelkedő érdeklődés fogadta Bíró Balázs, a Djuice vezérigazgatójának előadását, Jakab Rolandot, az Ericsson marketing és kommunikációs igazgatóját, vagy Balogh Zsolt és Balogh Zsófia P&G Brand Managerek Szappantól a Világbirodalomig című előadását.