-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A városlakók közül 282 millióan használnak mobilt, ők teszik ki az összes felhasználó 72 százalékát – jelentette az indiai távközlési felügyelet (TRAI).
Mivel a városi piac már kezd „megtelni”, a mobilszolgáltatók egyre inkább a vidéki közönséget célozzák meg. Maguk a mobilgyártók is igyekeznek alkalmazkodni az új piachoz: a Nokia júniusban indította el Life Tools szolgáltatását, amely mezőgazdasági, illetve oktató jellegű és szórakoztató híreket is kínál a falusi és kisvárosi lakosságnak.
Az indiai mobilfelhasználók száma egy év alatt nem kevesebb, mint 50 százalékkal nőtt: míg tavaly márciusban 261 millióan voltak, addig idén számuk már eléri 391 milliót.
Ugyanakkor a helyi és a külföldi mobilszolgáltatóknak osztozniuk kell a piacon; ennek következtében némileg csökkentek a hazai cég bevételei. Az ok egyértelműen a külföldi konkurencia megjelenésében keresendő: a Vodafone és az NTT DoCoMo például elviszi az előfizetők egy részét. Az indiai szolgáltatók azzal próbálnak érvényesülni, hogy a Life Toolshoz hasonló szoftvereket kínálnak a felhasználók számára.
Persze a külföldi konkurencia sem tétlenkedik: a Tata Teleservices, amelyben az NTT DoCoMo befektető, országszerte olyan szolgáltatásokkal igyekszik megnyerni a vevőket, mint például a mobilinternet.