-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Időjárás-jelentés, gazdálkodási tanácsok, egészségügyi tippek. Többek közt ezeket küldené ingyen SMS-ben a felhasználók telefonjára egy, a Google által telepítendő információs rendszer Ugandában, amelytől alkotói a szegények helyzetének javulását várják – számolt be róla a BBC.
A Google a Grameen Alapítvánnyal karöltve kívánja elindítani a projektet Ugandában, ahol közel 9 millió ember rendelkezik mobiltelefonnal, de van híján internetkapcsolatnak. A szolgáltatás kizárólag az MTN társaság előfizetői számára lesz elérhető.
A cél a vidéki és a világtól elzárt közösségek, emberek támogatása. A mobilszolgáltató feladata az SMS-ek küldése és fogadása lesz. Azaz a felhasználó elküld egy kérdést egy normál díjas SMS-ben, amelyre ingyenes SMS-ben kap választ. A pedig Google a tudásbázist biztosítja: a rendszer a kapott kérdés alapján megkeresi a megfelelő választ az adatbázisban. A szolgáltatás bevezetése előtt komoly kutatást végeztek a felhasználói igények felmérésére Ugandában.
A rendszert még tesztelik: egyelőre még vannak technikai és egyéb akadályok. A beszámolók szerint a kapott válaszok gyakran nem pontosak vagy ellentmondásosak. A szolgáltatás egyelőre négy alkalmazást és egy virtuális piacot tartalmaz, de tervezik, hogy újabb szolgáltatásokkal bővítik majd.
Hasonló szolgáltatás Kenyában és Ghánában is működik – igaz, mindkét országban jóval kisebb léptékű.
Arról, hogy pontosan kik és hogyan vehetik igénybe a szolgáltatást, és lesznek-e megkötések (pl.: napi hány ingyen SMS fogadható majd? Bevonnak-e újabb mobilszolgáltatókat a projektbe?), egyelőre nincs információ.