-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Átalakul a szakképzés rendszere, a több mint hétszáz szakképző iskolát alig ötven intézménybe olvasztaná be a kormány – írja a Magyar Nemzet a birtokába került szakképzési koncepcióból.
Csaknem húsz százalékos megtakarítást eredményezne a szakképzési intézményi rendszer átalakításának terve – írta a Magyar Nemzet kedden, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikai államtitkársága által készített szakképzési koncepciónak a lap birtokába került, átdolgozott változatára hivatkozva.
A dokumentum szerint a több mint hétszáz szakképző iskolát alig félszáz központi intézménybe, térségi integrált szakképző központba olvasztják be, így könnyen kiszűrhetővé válnak a párhuzamos képzések, megszüntethetők a felesleges, drága tanműhelyek, és bezárhatók a jórészt üres iskolák. A változással megyénként két-három központi intézménybe, térségi integrált szakképző intézménybe (TISZK) tömörítenék az összes iskolát. Ezzel a holland modellt valósítanák meg itthon.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Ugyan jelenleg is működnek TISZK-ek, az iskolák között igen gyenge a kapcsolat, valódi együttműködésről ritkán van szó. Az elképzelések szerint a jelenlegi 85 TISZK helyett 55 maradna, a most működő 709 önálló szakiskola pedig beolvadna ezekbe, tehát valamennyi iskola lveszítené önállóságát.
A tanárok a térségi központ valamennyi iskolájában taníthatnának, a képzés hatékonyabb és olcsóbb lesz, az osztálylétszámok nőnek, míg a tanárok létszáma csökken, a tervek szerint mintegy 26 százalékkal – írta a lap a birtokába jutott koncepció alapján. A tanárok munkáját rugalmasabbá tennék, a központok több iskolájában egyszerre taníthatnának, az osztálylétszámok a 24,6-ról 29,5-re nőnének.
Az átdolgozott javaslat megerősíti a korábbi elképzelést, mely szerint négyről háromévesre csökkentik a aszakképzés időtartamát. Két év alatt tovább érettségit is szerezhetnének a szakmunkások.