-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
vs. pedagógus-életpályamodell
Csak ott szabad változtatni a bolognai képzési rendszeren, ahol az egyértelmű károkat okozott - mondta el Pálinkás József a Magyar Nemzetnek.
A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) elnöke a bolognai képzési rendszer továbbfejlesztését javasolja, nem pedig a régi rendszer visszaállítását. Kifogásolta azt is, hogy a koncepció szerint csak 15 év gyakorlat után lehetne valakiből egyetemi docens, „márpedig a tehetséget, a tudást és a rátermettséget nem csak a pályán eltöltött évek határozzák meg". Javasolja továbbá, hogy a kormány csak az alapelveket tárgyalja meg első ízben, hiszen a koncepció túl részletes szabályokat tartalmaz, amelyek még kidolgozásra szorulnak.
Pálinkás József szerint a koncepció nincs teljes összhangban a pedagógus életpályamodell tervezetével sem. Nem ért egyet a tanárképzés 5-ről 6 évre növelésével, illetve az azt követő kétéves gyakornoksággal, hiszen a túl sok szigorítás szerinte azt eredményezheti, hogy a jövőben még kevesebben választják majd a tanári pályát.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az életpályamodellről kiszivárgott bérkategóriák kapcsán kijelentette: ha a közoktatásban dolgozók bérét nagymértékben emelik, akkor azzal párhuzamosan a felsőoktatásban dolgozók bérét is hasonló mértékben kell növelni, máskülönben aránytalan helyzet alakul ki, és feje tetejére áll a hierarchia. „Nagy kérdés azonban, hogy ekkora terhet mikor bír el a költségvetés" – tette hozzá.
A felsőoktatást és a pedagógus életpályamodellt érintő vitaanyaggal kapcsolatos kifogásait november 17-én, a Pedagógus Életpálya Konferencián fogalmazta meg Pálinkás József.