nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • gekovacsistvan: Munkácsi Bernát tehát, hitet tesz a magyar nép és a magyar nyelv eredetének egysége mellet...
    2021. 04. 13, 17:27  Az ugor lovakrul
  • gekovacsistvan: "Munkácsi Bernát ezúttal is megfogalmazta azt az állítását, hogy a magyarság nem a türkökt...
    2021. 04. 13, 11:17  Az ugor lovakrul
  • mederi: "Csak a véletlennek köszönhető, hogy a két szó azonos alakúvá vált." -Szerintem is. A magy...
    2021. 04. 04, 10:26  Miért nyúl a nyúl?
  • mederi: @Fülig James: 61 Egy körülbelüli idézet a Wikipédiából Fleming kísérleteinek sikeréről kol...
    2021. 04. 04, 09:32  Dob és dob
  • mederi: A közmondás szerint a "részeg disznó (ember) hentereg a földön" és nem *hengereg, mert meg...
    2021. 04. 01, 10:02  Hentel-e a hentes?
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Hoffmann Rózsa kitart elképzelései mellett

Az oktatásért felelős államtitkár szerint az új közoktatási és a felsőoktatási törvény, illetve a formálódó Nemzeti alaptanterv (Nat) a hazai oktatási-nevelési rendszer teljes megújítását szolgálja.

MTI | 2012. március 21.
|  

Hoffmann Rózsa egy keddi nyírbátori szakmai fórum előtt az MTI-nek elmondta: a tantárgyak oktatása során az erkölcsi nevelésre, illetve a családi életre nevelésre helyeznek hangsúlyt, fontosnak tartják a pénzügyi ismeret elsajátítását, emellett visszaemelik azokat a műveltségtartalmakat az alaptantervbe, amelyek 2003-ban kikerültek a szakmai dokumentumból – mondta az államtitkár. Közlése szerint a változásokat a jövő év elejétől és szeptemberétől érzékeli majd a pedagógustársadalom.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kisváros művelődési központjában több száz ember részvételével megrendezett konferencián Hoffmann Rózsa kifejtette: az egymástól elválaszthatatlan új köznevelési- és felsőoktatási törvény a hazai oktatás, ezzel együtt az egész ország megújulását szolgálja. A megújulásnak nincs más célja, mint hogy hozzásegítse az országot a felemelkedéshez, és a két törvény emellett a versenyképesség célját is meghatározza – mondta Hoffmann Rózsa.

Az államtitkár kiemelt feladatként jelölte meg a magyar társadalomra jellemző kettészakítottság és esélyegyenlőtlenség megszüntetését, valamint a középosztály felemelkedését. Ennek egyik legfontosabb rétegét a tanító emberek képezik, ezért az oktatáspolitika egyik kiemelt célja, hogy a pedagógusi életpályamodell bevezetésével erősítsék ezt a társadalmi réteget.

Hoffmann Rózsa szerint az oktatási rendszernek strukturális átalakításokra van szüksége, a változtatásoknak az alkotmányos alapértékeken, illetve a hagyományok tiszteletén és azok folytatásán kell alapulniuk. A finn rendszert példaként felhozva elmondta: adoptálni kell a jó gyakorlatokat, javítani kell a pedagógusok megbecsülésén.

A köznevelés nem oktatási szolgáltatás, hanem közszolgálat –hangsúlyozta Hoffmann Rózsa. Kitért arra: az oktatási rendszer fenntartása az állam feladata, az iskolák működtetése azonban már a helyi közösségeké.

Amennyiben ezt a feladatot nem vállalják helyben, úgy a működtetés állami határkörbe kerül vissza – tette hozzá Hoffmann Rózsa. Az oktatásért felelős államtitkár a fórumot megelőzően ünnepélyes keretek között átadta a kisváros pedagógiai szakszolgálatának mintegy 30 millió forintból felújított épületét.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X