nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Hangoskodók

Figyelmeztette a Médiatanács a Duna Televíziót, a Magyar Televíziót és az RTL Klubot, amiért nem tartották be a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Szóvivői Irodája csütörtökön az MTI-vel.

MTI | 2012. június 2.
|  

Közleményükben felidézték: az új médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. A nézői panaszok mellett a hatósági mérések is igazolták, hogy a televíziók még mindig nem tartják be a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat.

Tavaly január óta az NMHH műsorfigyelői egy speciális szoftver segítségével mérik a reklámok és a környezetükben sugárzott műsorok átlagos hangereje közötti eltérést. Tavaly szeptemberig a Médiatanács néhány hónap türelmi időt adott a médiaszolgáltatóknak, hogy felkészüljenek az új szabályozásra, ez idő alatt csak az olyan kiugróan magas hangerő ingadozásokat mérték, amelyek már zavaróak lehettek a tévénézők számára.

Hat csatornát (Duna Televízió, Duna World, m1, m2, RTL Klub, TV2) havonta vizsgál a hatóság, ezen felül havonta még egy, véletlenszerűen kiválasztott nagy jelentőségű médiaszolgáltatót is ellenőriznek. A tavaly októberi adatok szerint a Duna Televízió negyvennyolc, az m1 és az m2 hat, az RTL Klub pedig negyvenkét alkalommal sértette meg a médiatörvény reklámhangerőre vonatkozó előírását írta a hatóság.


Az NMHH kiemelte: a számos lakossági panasz igazolja, hogy a tévénézőket különösen zavarják a hangos reklámok. A Médiatanács ezért felhívta az ellenőrzés alá vett és jogszabálysértő televíziókat, hogy tegyenek eleget a törvényi előírásoknak, és tartózkodjanak a jogsértésektől.

„A hatóság elsődleges célja nem a pénzbírságok kiszabása, hanem a televíziónézők érdekeinek védelme, illetve a médiaszolgáltatók jogkövető magatartásának ösztönzése” – hangsúlyozták a közleményben, hozzátéve, hogy az NMHH műsorfigyelő osztálya továbbra is folytatja a reklámhangerőre vonatkozó vizsgálatait.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X