nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Főszereplők az e-könyvek

A táblagépeken olvasható könyvek a főszereplői a 25. Torinói Könyvfesztiválnak, amelynek az idén először egyszerre két díszvendége volt, Románia és Spanyolország.

MTI | 2012. május 15.
|  

Ezerkétszáz kiállító mutatta be papírra nyomtatott köteteit, a Torinóban zajló könyvkiállítás és vásár jelszava azonban a „digitális tavaszt” hirdette. Bemutatkozott a már háromszáz olasz, spanyol és latin-amerikai szerző csatlakozásával elindult Club Dante online író-olvasó fórum, amelyen többek között az olasz Roberto Savianóval és a chilei Luis Sepulvedával lehet könyvekről beszélgetni.

A torinói fesztiválon lépett a nyilvánosság elé a (Raymond Queneau francia író hősnőjéről elnevezett) Zazie olasz irodalmi internetes közösség, amelyen az olvasók érzéseik alapján rangsorolják a műveket, a Bookrepublic online könyvhálózat és a 20Lin.es, amelynek minden tagja húsz sorral járulhat hozzá egy közös mű megírásához.

A tavaly háromszázötezer látogatót vonzó könyvfesztiválon hétfő estig többek között Claudio Magris, Saviano, Sepulveda és a labdarúgó-író Alex Del Piero találkozik az olvasókkal.

Sepulveda könyvei helyett magáról beszélt, elárulva, hogy fiatalkorában focistának készült, de szerelemből író lett belőle. „Nem tudom, mennyit nyert velem az irodalom, a chilei válogatott jó csatárt veszített” – mondta az olasz sajtónak.

A gazdasági válság is főszereplő volt. Kiadói adatok szerint 2010-2011-ben három és fél százalékkal esett az eladás. Múlt év decemberét az utóbbi harminc év legalacsonyabb forgalmával zártuk a karácsonyi könyvvásárlás ellenére – hangsúlyozta Stefano Sardo, a Feltrinelli könyváruházlánc vezérigazgatója.

Az idei első negyedévben a zuhanás nem állt meg: a tavaly ilyenkor eladott 23,7 millió könyvvel szemben január-márciusban 21,1 millió kelt el. Közel tizenhárom százalékkal esett vissza a könyváruházak forgalma, 12,4 százalékkal az online eladás. Miközben okostelefonból 52 százalékkal többet vásároltak az olaszok. 

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X